ادعای سنتکام درباره مقابله ناو آمریکایی با پهپاد یمنی

ادعای سنتکام درباره مقابله ناو آمریکایی با پهپاد یمنی

فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه (سنتکام) مدعی شد که به مقابله با یک پهپاد یمنی در جنوب دریای سرخ پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه (سنتکام) ادعا کرد که روز گذشته (۱۳ دسامبر) ناو موشک‌انداز آمریکایی در جنوب دریای سرخ به درخواست کمک یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال پاسخ مثبت داده است.

فرماندهی مرکزی نیروهایی آمریکا در منطقه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی مدعی شد که این ناو در پاسخ به درخواست نفتکش یادشده، پهپادی که از یمن به پرواز درآمده بود را سرنگون کرده است!

سنتکام ادعا کرد که در جریان این رخ‌داد، آسیب جانی و مالی به نفتکش و پرسنل آن وارد نشده است!

فرماندهی مرکزی نیروهایی آمریکا در منطقه مدعی شد که نیروهای ارتش ملی یمن در آغاز قصد داشتند به عرشه نفتکش نفوذ کنند، اما موفق به این اقدام نشده‌ و ۲ موشک را به سوی آن شلیک کردند.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن در همبستگی با مردم غزه اعلام کردند به هیچ کشتی با هر ملیتی که مقصد یا مبدا آن اراضی اشغالی باشد اجازه عبور از دریای سرخ را نخواهند داد و در این راستا تاکنون چندین اقدام موفق را انجام داده‌اند.

روز گذشته «الیعیزر میروم» فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که ارتش یمن توانسته محاصره دریایی را به این رژیم تحمیل کند. میروم با اشاره به حجم بالای کالاهایی که رژیم صهیونیستی از طریق دریا به داد و ستد آنان می‌پردازد، اعلام کرده بود: ۹۵ درصد از کالاهای داخلی و خارجی اسراییل از دریا می‌گذرند.

همچنین پیش‌تر جدعون گولبر مدیر کل بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده بود که تهدیدهای یمنی‌ها در جلوگیری از عزیمت کشتی به سرزمین‌های اشغالی باعث از دست رفتن ۸۰ تا ۸۵ درصد از سودآوری این بندر شده است.

کد خبر 5966620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha