۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

امام جمعه کنگان:

معرفی مفسدان اقتصادی باید منجر به برخورد قاطع با آنان شود

معرفی مفسدان اقتصادی باید منجر به برخورد قاطع با آنان شود

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: معرفی مفسدان اقتصادی باید منجر به برخورد قاطع با آنان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با گرامیداشت هفته تحقیق و پژوهش و تقدیر از تلاش‌های رئیس مرکز علم و فن آوری شهرستان کنگان اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان کنگان توانستند قطعاتی برای صنعت تولید که به لحاظ ارزی کمک شایانی به صنعت کردند.

وی با اشاره به موفقیت‌های کشور در حوزه تحقیق و پژوهش، دانش و پژوهش را کلید پیشرفت ذکر و بیان کرد: به برکت نظام دینی و پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه‌های علمی، جمهوری اسلامی در تولید علم رتبه ۱۵ جهان، فناوری نانو رتبه ۴، جز ۱۰ کشور اول جهان در حوزه سلول‌های بنیادین، جز کشورهای عضو باشگاه هسته‌ای دنیا و از کشورهای پیشرو در علوم هوا – فضا و دارنده رتبه اول در بین کشورهای اسلامی است.

خطیب جمعه کنگان با تسلیت شهادت اول شهیده راه ولایت و بیان برخی فضائل و مناقب آن بزرگ بانو، محبت حضرت زهرا سلام الله علیها را سبب نجات دانست، ضمن تاکید بر عاشورایی برگزار کردن مراسم شهادت و پیاده روی عزاداران و با استناد به زیبا سخنی از بانوی دو سرا بیان کرد: به فرمایش بی بی دوعالم اگر به اوامر ما عمل کنی و از نواهی ما پرهیز کنی شیعه ما هستی و الا نیستی.

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام آیت الله دکتر مفتح و هفته حوزه و دانشگاه گفت: شهید آیت الله مفتح الگوی پیوند حوزه و دانشگاه است و آثار ارزشمند او بابرکت و مورد استفاده است.

وی با اشاره به سالروز تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر افزود: احیای مسجد آل رسول، ارتباط قوی با علمای اهل سنت، تشکیل ستادی برای حمایت از سیل زدگان ایرانشهری در دوران تبعید از جمله اقدامات معظم له بود و امروز همه بایستی در حوزه مرمت و بازسازی و احداث مساجد در شهر و روستا از جمله در شهر کنگان بویژه محله‌های فاقد مسجد اهتمام ورزند.

امام جمعه کنگان به پرونده فساد بزرگ اقتصادی اشاره و با عنوان این مهم که مبارزه با مفسدان اقتصادی بایستی منجر به برخورد قاطع با آنان شود بیان کرد: مردم بایستی نتیجه برخورد با مفسدین اقتصادی را بدانند چرا که اگر صرف اطلاع باشد اعتماد مردم کم می‌شود.

محمودی با اشاره به وتوی قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل توسط آمریکای جنایتکار گفت: پیام این اقدام ننگین ناکارآمدی و بی مصرفی نهادهای بین المللی و چراغ سبز به رژیم اشغالگر قدس برای ادامه جنایات در سرزمین‌های اشغالی است که البته این اقدام موجب خروش مردم نیویورک علیه دولت آمریکا شد.

تحلیلی بر سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به روسیه و رابطه سیاسی و اقتصادی دو کشور از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

کد خبر 5967446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha