۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹

توسط معاونت میراث فرهنگی صورت می گیرد

تداوم نشست‌های تخصصی میراث فرهنگی/از ثبت جهانی تا احیای کاروانسرا

تداوم نشست‌های تخصصی میراث فرهنگی/از ثبت جهانی تا احیای کاروانسرا

هفته نخست سلسله نشست‌های تخصصی میراث فرهنگی با موضوعاتی همچون ثبت‌های جهانی میراث ناملموس و کاروانسرای ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی معاونت میراث فرهنگی که دور جدید آن از هفته آینده آغاز می‌شود، روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران «میراث فرهنگی، هنر و رسانه» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، حسن بلخاری رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور، شهرام گیل‌آبادی استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر و مهدی مجابی پیشکسوت میراث فرهنگی و عضو بازنشسته هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران سخنرانی می‌کنند.

موضوع دومین نشست «ثبت جهانی میراث ناملموس ایران» است که روز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه در موزه فرش ایران برگزار خواهد شد و علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی، آتوسا مؤمنی رییس مرکز میراث ناملموس تهران، مصطفی پورعلی مشاور امور ثبت جهانی و کنوانسیون‌های معاونت میراث فرهنگی و علیرضا حسن‌زاده رییس پژوهشکده مردم‌شناسی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

در سومین نشست که موضوع آن «حفظ و احیای کاروانسرای ایرانی» است و روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در کاخ گلستان برگزار می‌شود، فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرامرز پارسی استاد دانشگاه و مدیر مهندسین مشاور عمارت خورشید، رضا سامه مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علیرضا جلال‌زایی مدیر پایگاه میراث جهانی کاروانسرای ایرانی، حضور و سخنرانی دارند.

این نشست‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار خواهند شد و شرکت در آن‌ها برای دانشجویان رشته‌های مرتبط، آزاد است.

کد خبر 5981434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha