لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ نودمین روز؛

افزایش شمار شهدای غزه/ یورش گسترده اشغالگران به کرانه باختری

افزایش شمار شهدای غزه/ یورش گسترده اشغالگران به کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی حمله‌های خود به منطقه‌های مختلف نوار غزه را ادامه می‌دهد و غیرنظامیان بیش‌تری را به شهادت رسانده یا زخمی می‌کند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد، نظامیان اشغالگر به برخی منطقه‌های کرانه باختری نیز یورش بردند.

شمار شهدا و مفقودان غزه از ۲۹ هزار و ۳۰۰ نفر فراتر رفت

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدا و افراد ناپدیدشده بر اثر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۹۳۱۳ نفر رسیده است.

این دفتر دولتی تاکید کرد که ۱۶۳۵۰ نفر از این شهدا و مفقودان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تنها در ۳ روز ۶ جنایت و کشتار را در حق فلسطینیان در رفح مرتکب شده که به شهادت ۳۱ نفر انجامیده است.

این نهاد فلسطینی بیان کرد: ارتش اشغالگر کوچ اجباری آوارگان و سپس هدف قراردادن آنان و ارتکاب جنایت در حق آن‌ها را ۴۸ بار تکرار کرده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه با اشاره به انفعال جهانیان در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها در این باریکه تاکید کرد: نسل‌کشی جمعی غیرنظامیان در نوار غزه لکنه ننگی بر پیشانی بشریت است.

این نهاد دولتی فلسطینی در ادامه اعلام کرد: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که نسل‌کشی و کشتار جمعی غیرنظامیان در غزه از سوی اشغالگران را متوقف کند.

شمار شهدا و مفقودان غزه از ۲۹ هزار و ۳۰۰ نفر فراتر رفت

حمله موشکی مقاومت فلسطین به عسقلان

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که شهرک صهیونیستی عسقلان و منطقه‌های جنوبی اراضی اشغالی با حمله موشکی مقاومت فلسطین از سمت غزه روبرو شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیر هشدار در عسقلان و چندین شهرک صهیونیستی پیرامون نوار غزه به صدا درآمده است.

شهرداری عسقلان مدعی شد که سامانه پدافندی گنبد آهنین موفق شده ۲ موشک را در آسمان این شهرک اشغالی رهگیری کند.

حمله موشکی مقاومت فلسطین به عسقلان پس از ۹۰ روز از آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نشانگر آن است که این رژیم با وجود ادعاهای فراوان نتوانسته از قدرت مقاومت فلسطین بکاهد و تنها دستاورد آن در این مدت کشتار وحشیانه هزاران غیرنظامی فلسطینی ساکن نوار غزه بوده است.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه اشغالی «دوویو» و الجلیل علیا نزدیک نوار مرزی میان اراضی اشغالی و لبنان خبر داد.

در اعتراض به سیاست آمریکا درقبال جنگ غزه؛ یکی دیگر از مقامات دولت آمریکا استعفا داد

اعتراض‌های داخلی در آمریکا به دولت جو بایدن در رابطه با سیاست این کشور نسبت به جنگ غزه در حال افزایش است و به بدنه دولت این کشور نیز تسری پیدا کرده است.

واشنگتن پست گزارش داد که یکی از مقامات وزارت آموزش و پرورش آمریکا در اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن در قبال جنگ غزه از سمت خود استعفا داده است.

استعفای این مقام وزارت آموزش و پرورش آمریکا در حالی رخ می‌دهد که پیش از این نیز یکی از مدیران و مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور در اعتراض به اقدامات آمریکا در قبال جنگ غزه از سمت خود استعفا داده بود.

یکی دیگر از مقامات دولت آمریکا استعفا داد

شهادت ۳۰ فلسطینی در ۳ حمله شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه

ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به یک منزل مسکونی در غرب خان‌یونس که برخی آوارگان فلسطینی در آن سکونت داشتند ۱۴ فلسطینی را به شهادت رساند.

در بمباران خانه‌ای دیگر در غرب اردوگاه دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز ۱۰ نفر به شهادت رسیدند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی به یک زمین کشاورزی در غرب خان‌یونس که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود حمله کرد و ۶ فلسطینی را به شهادت رساند.

در جریان بمباران خانه‌ای دیگر در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه نیز ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی یا ناپدید شدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه المغازی و منطقه الزوایده در مرکز نوار غزه را گلوله‌باران کرد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اطراف مجتمع بیمارستانی ناصر در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

حمله‌های شبانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه

یورش نظامیان اشغالگر به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

شب گذشته منطقه‌های مختلف کرانه باختری شاهد یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و موجی از بازداشت جوانان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست بود.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به شهرک طموس در شمال کرانه باختری یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک صوریف در شمال الخلیل نیز یورش برد و پس از ورود به خانه‌های فلسطینیان به بازرسی آن اقدام کرد.

علاوه بر این نظامیان اشغالگر به شهرک الجامعه در شهر الخلیل یورش بردند و یکی از خانه‌ها را مورد بازرسی قرار دادند.

شهر طوباس نیز شاهد یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بود. علاوه بر این نظامیان اشغالگر به شهرک المصایف واقع در رام‌الله نیز یورش بردند و پس از ورود به یکی از ساختمان‌ها ۲ جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک ریما واقع در شمال غرب رام‌الله نیز یورش بردند و پس از ورود به برخی خانه‌های فلسطینیان، چندین جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

اردوگاه طولکرم نیز از سوی نظامیان صهیونیست مورد یورش قرار گرفت و خیابان‌های این اردوگاه توسط بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی تخریب شد.

در حال تکمیل...

کد خبر 5985072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha