۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵

مدیرکل هواشناسی البرز خبر داد؛  

بارش برف در ارتفاعات البرز/ خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ وجود دارد

بارش برف در ارتفاعات البرز/ خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ وجود دارد

کرج- مدیرکل هواشناسی استان البرز از فعالیت مجدد سامانه بارشی و رخداد آخرین موج بارش برف از ظهر امروز تا اوایل وقت فردا به ویژه در ارتفاعات و نیمه شمالی استان خبر داد.

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص پیش بینی هوای استان البرز با محوریت کرج گفت: مطابق با هشدارهای هواشناسی سطح نارنجی، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت مجدد سامانه بارشی و رخداد آخرین موج بارش برف از ظهر امروز تا اوایل وقت فردا به ویژه در ارتفاعات و نیمه شمالی استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه تا انتهای هفته به ویژه در ارتفاعات رخداد بهمن، یخبندان فراگیر و کاهش محسوس دما را خواهیم داشت، مطرح کرد: امروز یکشنبه آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و برف، به تدریج کاهش ابر، رگبار برف در ارتفاعات و وزش باد نسبتاً شدید است و احتمال کولاک برف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز عنوان کرد: فردا دوشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با مه آلودگی در پاره‌ای نقاط، یخبندان، در ارتفاعات قسمتی تا ابری مه آلود و یخبندان و به تدریج کاهش ابر و آسمان در روز سه شنبه صاف همراه با مه رقیق و یخبندان در پاره‌ای نقاط و کاهش محسوس دماست.

بهاروند احمدی برای روز چهارشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با یخبندان و عصر و شب هوای ابری و برای روز پنج شنبه نیز آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با یخبندان و احتمال بارش در ارتفاعات پیش بینی کرد و با اشاره به پیش بینی جاده‌ای استان گفت: تا انتهای هفته به ویژه در ارتفاعات رخداد متناوب بهمن، یخبندان فراگیر و کاهش محسوس دما مورد انتظار است.

وی اثر این مخاطره را سقوط بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی جاده‌ها و معابر کوهستانی دانست و تاکید کرد: مسافران از تردد در جاده‌های کوهستانی به دلیل خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ خودداری و کوهنوردان با توجه به فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قله‌های البرز مرکزی جدا پرهیز کنند.

کد خبر 5993835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha