۱۸ آذر ۱۳۸۶، ۱۰:۵۳

بسیاری از مشکلات کشور در اثر بی توجهی به هشدارهای سازمان بازرسی است

بسیاری از مشکلات کشور در اثر بی توجهی به هشدارهای سازمان بازرسی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بسیاری از مشکلات کشور به دلیل بی توجهی به هشدارها و پیشنهادات سازمان بازرسی کل کشور است.

حجت الاسلام محمد نیازی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به توجه اغلب دستگاهها به گزارشات سازمان بازرسی کل کشور گفت: در سال گذشته 2 هزار گزارش از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده که 85 درصد آنها عملی و اجرایی شده است اما باید گفت برخی دستگاهها ، توجه لازم را به پیشنهادات و هشدارهای سازمان نمی کنند.

وی عدم آشنایی با قوانین و مقررات را یکی از عوامل بی توجهی دستگاهها به هشدارهای سازمان بازرسی عنوان کرد و افزود : توصیه می کنیم دستگاهها در ارتباط با مسائل مختلف، مشاور حقوقی لازم را داشته باشند و به اجرای قوانین و مقررات توجه بیشتر کرده و به وظایف محوله نیز عمل کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که در کشور وجود دارد به این دلیل است که به پیشنهادات و هشدارهای سازمان بازرسی توجهی نمی شود که امیدواریم با گسترش تعاملات ، دستگاهها پیشنهادات سازمان را جدی تر بگیرند.

نیازی ، به ماده 10 قانون سازمان بازرسی کل کشور که بر اساس آن دستگاهها موظف شده اند تا پیشنهادات سازمان را اجرایی کنند اشاره کرد و افزود: در صورتیکه دستگاهها به پیشنهادات ارائه شده توجهی نکنند، سازمان بازرسی کل کشور حق تعقیب دارد اما بنا داریم از طریق تعامل، دستگاهها را مجاب به توجه به هشدارها و پیشنهادات سازمان نماییم.

کد خبر 601145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha