جزئیات طرح صهیونیستی هوکشتاین برای توقف عملیات حزب‌الله لبنان

جزئیات طرح صهیونیستی هوکشتاین برای توقف عملیات حزب‌الله لبنان

رژیم صهیونیستی که از تعامل با عملیات ضد صهیونیستی حزب‌الله لبنان مستأصل شده، ابزارهای آمریکایی برای فشار به لبنان جهت توقف عملیات حزب‌الله را فعال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی جزئیات طرح موسوم به طرح سازش هوکشتاین بین لبنان و رژیم صهیونیستی را که یک طرح دو مرحله ای است، منتشر کردند.

بر اساس این طرح جانبدارانه که عاموس هوکشتاین فرستاده یهودی آمریکا در لبنان و مشاور ارشد جوبایدن رییس جمهور این کشور آن را تهیه کرده و به دنبال تحمیل آن به مقامات لبنان است، در ابتدا باید حزب‌الله عملیات خود ضد رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و ساکنان مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی به منازل خود برگردند.

در این مرحله همچنین ارتش لبنان و نیروهای بین‌المللی یونیفل در جنوب لبنان و در طول مناطق مرزی مستقر خواهند شد.

این رسانه‌ها مدعی هستند که در مرحله دوم این طرح، مذاکرات برای تعیین مرزهای زمینی از جمله اختلافات موسوم به نقطه ۱۳ آغاز می‌شود.

رسانه‌های اسراییلی ابراز امیدواری کرده‌اند که آمریکا و کشورهای غربی بتوانند دولت لبنان را مجبور به پذیرش این طرح کنند و فشارها بر حزب‌الله برای توقف عملیات ضد صهیونیستی را افزایش دهند.

رژیم صهیونیستی از ۸ اکتبر تاکنون حملات زیادی به سرزمین‌های لبنان انجام داده و صدها نفر از لبنانی‌ها را به شهادت رسانده، اما در تعامل با عملیات ضد صهیونیستی حزب الله کاملا مستأصل شده است. سرکردگان رژیم صهیونیستی امیدوارند با فشارهای بین‌المللی مانع از عملیات حزب‌الله شوند، اوج این فشارها در روزهای ابتدایی جنگ غزه بود که در منصرف کردن حزب‌الله از عملیات ضد صهیونیستی ناکام ماند، لذا در حال حاضر نیز این تلاش‌های نتیجه‌ای نخواهد داشت.

کد خبر 6014987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha