۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲

اختصاصی مهر؛

«صدای ملت» لیست مورد حمایت برخی اصلاح‌طلبان

«صدای ملت» لیست مورد حمایت برخی اصلاح‌طلبان

نورمحمدی خبر داد: ندای ایرانیان، اعتماد ملی، کارگزاران و اعتدال و توسعه از احزابی هستند که از لیست «صدای ملت» حمایت خواهند کرد.

«سعید نورمحمدی» عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به بیان دلیل صدور بیانیه ۱۱۰ امضایی با عنوان «روزنه گشایی کنیم» پرداخت و همچنین از لیست مورد حمایت برخی از بدنه جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات پیش‌روی مجلس در تهران خبر داد.

نورمحمدی دلیل صدور بیانیه را ۱۱۰ امضایی اینگونه توصیف کرد: دغدغه‌های جمع امضا کنندگان موجب شد تا این بیانیه صادر شود. با توجه به تجربه انتخاباتی ما در دو سه دهه اخیر، در هر انتخاباتی که بدنه اصلاح‌طلبی در آن شرکت نکردند، شرایط نامطلوبی به کشور تحمیل شد.

وی با بیان اینکه در انتخاباتی که مشارکت پایین بوده تبعات سنگینی دامن‌گیر کشور شده است، گفت: دلیلی که نامه موسوم به ۱۱۰ امضایی نوشته شد دغدغه مشترک کسانی بود که باور داشتند که میان بی‌تفاوتی، تحریم و سکوت در برابر انتخابات چیزی عاید کشور و مردم نخواهد شد.

نورمحمدی به وجود دو دیدگاه در میان جریان اصلاحات اشاره کرد و گفت: بعد از صدور این بیانیه تغییری در نظر کسانی که مخالف شرکت در انتخابات بودند ایجاد نشد و در مرزبندی‌های موجود در جبهه اصلاحات هیچ تغییری رخ نداد. اعضای هیأت رئیسه جبهه اصلاحات هم کنفرانسی مطبوعاتی داشتند و در آنجا گفتند که از هر روزنه‌ای که ایجاد شود استقبال می‌کنند. تصور برخی دوستان هم این است که در شرایط فعلی امکان ایجاد روزنه نیست و تفاوت دیدگاه ما با آنها در همین است.

وی به جمع‌بندی برخی از اصلاح طلبان برای ارائه لیستی در تهران اشاره کرد و تصریح کرد: «علی مطهری» در حال تهیه یک لیست ۳۰ نفره در شهر تهران با عنوان "صدای ملت" هست و از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلفی مشورت گرفته‌اند و در حال مشورت گرفتن هستند. ما هم در حزب ندای ایرانیان از آن لیست حمایت خواهیم کرد ولی لیست توسط آقای مطهری و به سرلیستی وی نهایی می‌شود. بنای ما این است که در تهران لیستی ندهیم و تنها از همین لیست حمایت می‌کنیم.

نورمحمدی گفت: «اعتماد ملی»، «کارگزاران» و «اعتدال و توسعه» هم از احزابی هستند که از لیست «صدای ملت» حمایت خواهند کرد.

کد خبر 6026860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      چرا خودشان لیست نمی دهند؟! چه انتخاباتی است که علی مطهری که جز لیست اصولگرایان بوده با اصولگرایان رقابت می کند؟ چع تفاوتی در رای آوردن هر کدام وجود دارد؟!