۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد؛

افزایش سرانه فضای فرهنگی در کردستان

افزایش سرانه فضای فرهنگی در کردستان

سقز_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از افزایش سرانه فضای فرهنگی در استان خبر داد و گفت: پلاتو دیواندره هفته آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی ظهر پنج شنبه در جریان بازدید استاندار کردستان از پلاتوی شهر سقز که ۲۹ بهمن ماه افتتاح شد، اظهار کرد: پلاتو شهرستان سقز همزمان با آغاز هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز به بهره‌برداری رسید و با ظرفیت ۸۰ نفر در اختیار هنرمندان سقزی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث این پلاتو ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: این طرح میزان سرانه فضای فرهنگی و هنری استان را ارتقا بخشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین از افتتاح پلاتوی شهر دیواندره در هفته آینده خبر داد و بیان کرد: کردستان با داشتن پلاتوهای یاد شده شاهد افزایش سرانه فرهنگی است.

دریایی اضافه کرد: قرار است به زودی کلنگ احداث چنین پروژه‌ای در شهرستان قروه بر زمین زده شود و در سال آینده نیز در شهرهای مریوان و بانه این پلاتو را به مرحله بهره برداری خواهیم رساند.

در ادامه این بازدید اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان از نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز بازدید کرد.

نمایشگاه عکس ویژه هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با ۵۳ تابلوی عکس از دوره نهم تا هفدهم از آثار خالد سعیدپور از عکاسان برجسته سقزی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

حضور در اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز از برنامه‌های سفر استاندار کردستان به سقز بود.

کد خبر 6034791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha