سفر هیات صهیونیستی به قطر برای مذاکره درباره تبادل اسرا

سفر هیات صهیونیستی به قطر برای مذاکره درباره تبادل اسرا

منابع صهیونیستی از سفر یک هیات اسراییلی به قطر برای گفت‌وگو درباره جزئیات توافق تبادل اسرا و بحث‌هایی که اخیرا در نشست پاریس انجام شد، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، در بحبوحه حواشی مربوط به مذاکرات آتش بس غزه و تبادل اسرا که اخیرا در پاریس برگزار شد و تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است، روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که امروز دوشنبه یک هیات اسراییلی برای صحبت با میانجی‌ها درباره جزئیات توافق تبادل اسرا با حماس در ازای آتش‌بس موقت در غزه وارد قطر می‌شود.

به گفته این رسانه صهیونیستی، هیات مذکور اسراییلی متشکل از نمایندگان موساد و ارتش اسراییل خواهد بود و با وجود اینکه حماس هنوز پاسخی به چارچوب جدید توافق پاریس نداده است، این هیات برای صحبت با میانجی‌ها به قطر می‌رود.

بر اساس این گزارش، مذاکرات در دوحه در سطح طرف‌های متخصص مربوطه خواهد بود، نه سران سرویس‌های امنیتی. در این میان به دلیل انعطافی که اخیرا در موضع حماس مشاهده شده، اسراییل خوشبینی محتاطانه‌ای نسبت به نتیجه مذاکرات دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که مذاکرات برای دستیابی به پیشرفت ادامه یابد.

این رسانه عبری افزود، در این مذاکرات قرار است همه موضوعات مربوط به توافق از جمله فهرست اسامی اسرایی که از هر دو طرف آزاد خواهند شد مورد بررسی قرار بگیرد. در این مذاکرات همچنین درباره روند آتش‌بس و خروج ارتش اسراییل از شهرهای فلسطینی در نوار غزه و توقف عملیات‌های جمع‌آوری اطلاعات توسط اسراییل در طول مدت آتش‌بس و بازگشت محدود شهروندان فلسطینی از جنوب به شمال غزه بحث خواهد شد.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، هفته آینده نیز یک هیات دیگر اسراییلی برای صحبت درباره توافق جهات آزادی اسرای اسراییلی از غزه به قاهره سفر می‌کند.

این درحالی است که شب گذشته «محمد نزال» از رهبران ارشد جنبش حماس با اشاره به مانع‌تراشی‌های اشغالگران صهیونیست در روند مذاکرات گفت که تاکنون هیچ وعده‌ای برای توقف تجاوزات دشمن علیه غزه داده نشده است. رژیم اشغالگر یک طرح آتش‌بس موقت برای تبادل اسرا ارائه داده و بعد از آن عملیات‌های نظامی خود را از سر گرفته و حمله به رفح را آغاز خواهد کرد.

در ادامه نشست های تکمیلی مذاکرات پاریس برای آتش بس در غزه، نشریه آمریکایی آکسیوس از پیشنهاد واشنگتن برای آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه در مقابل آزادی ۴۰ اسیر اسراییلی خبر داد.

آکسیوس به نقل از دو منبع آمریکایی اعلام کرد که مقامات آمریکایی، قطری و مصری در جریان نشست روز جمعه در پاریس چارچوب جدید و دقیق‌تری برای معامله تبادل اسرا را به مذاکره کنندگان اسراییلی ارائه کردند.

این وبگاه خبری آمریکایی افزود که این منابع گزارش دادند که چارچوب به روز شده پیشنهاد شده که حماس در ازای آتش بس شش هفته‌ای و آزادی صدها اسیر فلسطینی در تل آویو، حدود ۴۰ زندانی را آزاد کند.

کد خبر 6037557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha