۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴

«از مجموعه‌ قصه‌های ناتمام» در سیحون/ هر اثر قصه ناتمامی است

«از مجموعه‌ قصه‌های ناتمام» در سیحون/ هر اثر قصه ناتمامی است

نمایشگاه «از مجموعه‌ قصه‌های ناتمام» شامل آثار سعید خویه امروز جمعه یازدهم اسفندماه در گالری سیحون آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه انفرادی آثار سعید خویه با عنوان «از مجموعه قصه‌های ناتمام» عصر جمعه ۱۱ اسفند ماه در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ افتتاح می‌شود.

سعید خویه درباره این نمایشگاه و آثارش گفت: آثار من در لحظه و با حرکات هیجانی و سریع قلم‌مو ثبت می شود. گاه با رنگ های خاکستری گاه با تنوع وسیعی از رنگ ها، اما در یک «آن». هر اثر قصه ناتمامی است، گاه هنرمند آن را کامل می کند، گاه دیگران.

وی بیان کرد: همواره در طول اجرای آثارم برخی از فرم‌های فی البداهه را که از نظرم می‌گذرند، روی بوم ثبت می کنم. آن‌ها متاثر از طبیعت و یا معماری هستند. همچنین آن‌چه را که به صورت ذهنی دریافت کرده ام، با احساسات درونی ام با خوشنویسی در قالب حروف و کلمات در آثار همراه کرده ام.

این هنرمند همچنین گفت: اگر لایه‌های های حل شده رنگ روغن بر اساس اتفاق، فضاها و سایه روشن هایی از سطحی به سطح دیگر بروند بوم ایجاد می‌کنند که در نتیجه بافت حروف بر مبنای آن شکل می گیرد. پیوستگی فرم‌های خط «شکسته نستعلیق» ایرانی، به صورت بافتی یکپارچه همراه با منحنی و دوایر بسیار و با در هم تنیدگی حروف همچون زنجیری به هم پیوسته، در جهت فرم، از جمله قابلیتی است که در این نوع نگارش یافته‌ام.

این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه برقرار است.

کد خبر 6042383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha