آنروا: اوضاع فاجعه‌بار مردم غزه با حمله به رفح بدتر می‌شود

آنروا: اوضاع فاجعه‌بار مردم غزه با حمله به رفح بدتر می‌شود

آنروا اعلام کرد با وجود اینکه مردم غزه در شرایط بسیار فاجعه‌باری به سر می‌برند، اما در آینده اوضاع آن ها بدتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کمیساریای عمومی آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسراییل شامل تامین کمک‌های اساسی مورد نیاز مردم غزه نیز می شود.

آنروا تصریح کرد که به نظر می‌رسد حمله اسرائیل به رفح که در آن حدود ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی به صورت متمرکز زندگی می‌کنند، در آستانه وقوع است. هیچ مکان امنی که مردم غزه بتوانند به آن پناه ببرند وجود ندارد و با وجود شرایط بسیار فاجعه‌باری که در آن به سر می‌برند، به نظر می‌رسد در آینده اوضاع آنها بدتر خواهد شد.

این مقام آنروا تصریح کرد که این سازمان قدرت پذیرش شوک‌های مالی بویژه در نتیجه گسترش جنگ در غزه را ندارد.

این بیانیه می‌افزاید که نتانیاهو صراحتاً می‌گویند که اجازه فعالیت آنروا در غزه را بعد از جنگ نمی‌دهد و در حال حاضر نیز زیرساخت‌های ما را در غزه تخریب می‌کند.

به نوشته این بیانیه حمله اسراییل ضد آنروا با هدف تغییر معیارهای کنونی است که از مدت‌ها پیش صلح و ثبات در اراضی اشغالی را خواستار بوده است.

این مرکز وابسته به سازمان ملل متحد دیشب نیز در بیانیه ای رژیم صهیونیستی را به شکنجه کارمندان بازداشت شده این آژانس در نوار غزه متهم کرد. در این بیانیه آمده است که کارمندان آژانس آنروا از اتفاقات وحشتناکی در جریان بازداشت و بازجویی آن‌ها توسط نظامیان صهیونیست سخن می‌گویند.

آژانس آنروا اعلام کرد که این گزارش‌ها بیانگر آن است که نظامیان صهیونیست، افراد بازداشت شده را تحت شکنجه قرار داده و با آن‌ها بسیار بد رفتار می‌کنند و حتی آن‌ها را تحت اذیت و آزار جنسی قرار می‌دهند. بر اساس این بیانیه تعدادی از کارمندان آنروا به مسوولان این آژانس اعلام کرده اند که اعترافاتی از آن‌ها تحت شکنجه نظامیان صهیونیست گرفته شده تا بگویند که با جنبش حماس در ارتباط بوده اند.

آنروا اعلام کرد که علیه اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت کارمندان خود اعتراض کرده اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

کد خبر 6046589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha