لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوپنجاه‌ویکمین روز؛

حمله‌های سنگین حزب الله به مواضع اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی

حمله‌های سنگین حزب الله به مواضع اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی

حزب الله لبنان مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی زیر آتش سنگین قرار داد و همچنین یک تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی را به آتش کشید.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد جنایت هدف قرار گرفتن صفوف انتظار فلسطینی‌ها برای دریافت کمک‌های بشردوستانه بازهم تکرار شد.

حملات سنگین حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی

صدای آژیر خطر بار دیگر در برخی از شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

منابع خبری اعلام کردند که صدای آژیر خطر هم اکنون در کریات شمونا و شهرک‌های اطراف آن شنیده می‌شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک چند موشک به کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۲:۰۵ به وقت محلی ظهر امروز سه شنبه پنجم مارس، مرکز تجمع نظامیان دشمن صهیونیست را در برکه ریشا با موشک به طور مستقیم هدف قرار دادند و ضمن نابودی تجهیزات آن این مرکز را به آتش کشیدند.

موضع گیری جدید عربستان

عربستان موضع گیری جدیدی درباره تحولات غزه داشت.

کابینه عربستان امروز سه شنبه جلسه ای به ریاست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور برگزار کرد که در آن تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

در این جلسه بر تقویت پل همکاری با سازمان های بین المللی تاکید شد.

سلمان بن یوسف الدوساری وزیر اطلاع رسانی عربستان اعلام کرد که کابینه تحولات غزه و اطراف آن را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، عربستان بار دیگر از جامعه بین المللی خواست که موضعی قاطع در راستای وادار کردن نیروهای اشغالگر به احترام قانون بین المللی بشری، گشودن گذرگاههای امن انسانی و امکان ارسال کمکها و تجهیزات پزشکی بدون قید و شرط، اتخاذ کند.

آمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۶۳۱ نفر رسید

حمله‌های سنگین حزب الله به مواضع اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۰ کشتار جدید علیه خانواده ها در غزه شدند که بر اثر آن ۹۷ نفر شهید و ۱۲۳ نفر دیگر زخمی شدند.

طبق این گزارش، همچنان شمار زیادی زیر آوار و در جاده ها هستند و اشغالگران مانع از رسیدن تیم های امدادی به آنها می شوند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بر اثر حمله های رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۳۰ هزار ۶۳۱ نفر شهید و ۷۲ هزار و ۴۳ نفر زخمی شده اند.

آمار بی‌سابقه قربانیان گرسنگی و قحطی در نوار غزه

مسوول بخش پرستاری درمانگاه شفای غزه تاکید کرد که شهروندان فلسطینی بر اثر شدت گرسنگی و عدم دریافت مواد غذایی جان می‌دهند.

وی افزود: دیدن این میزان از قربانیان بر اثر گرسنگی و قحطی بی سابقه است.

این مسوول درمانگاه شفای غزه تصریح کرد: کمبود سوخت باعث شده بسیاری از خدمات پزشکی در این درمانگاه ارائه نشود.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داده بود که نزدیک به ۳۲ مرکز پزشکی و درمانی در شمال نوار غزه تعطیل شده اند.

بیمارستان غزه نیز اعلام کرده است که در جریان حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه منطقه جنوب شرق خان یونس تاکنون ۲۵ شهید به این بیمارستان منتقل شده اند.

صهیونیست‌ها طی هفته‌های اخیر از ورود مواد غذایی به نوار غزه جلوگیری کرده‌اند؛ امری که موجب تشدید بحران گرسنگی در این باریکه شده است.

آمار بی‌سابقه قربانیان گرسنگی و قحطی در نوار غزه

کمک‌های هوایی آمریکا برای غزه از ساحل «زیکیم» سر درآورد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بخشی از کمک‌های هوایی آمریکا برای ساکنان غزه، در ساحل شهرک اشغالی «زیکیم» فرود آمده است.

طی روزهای اخیر موضوع ارسال کمک‌های هوایی به نوار غزه و به ویژه منطقه محاصره شده شمال غزه داغ شده و برخی از کشورها از جمله اردن و آمریکا که روابط حسنه‌ای با رژیم صهیونیستی دارند، در ارائه این کمک‌ها به مردم غزه پیش‌قدم شده‌اند.

گزارش‌های منابع محلی نشان می‌دهد که در کمک‌هایی که طی روزهای اخیر صورت گرفته است، برخی از محموله‌های امدادی به دریا ریخته شد و برخی دیگر نیز در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه به زمین فرود آمد، اما در نهایت بخشی از آنها به دست مردم غزه رسید.

کمک‌های هوایی آمریکا برای غزه از ساحل «زیکیم» سر درآورد

آمار جامع و تکان دهنده از ۱۵۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه به مناست صد و پنجاهمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه جدیدترین آمار در خصوص نسل کشی و کشتار جمعی صهیونیست‌ها در غزه را منتشر کرد. آمار موجود نشان می‌دهد که دامنه جنگ در غزه تمامی خانواده ها و ساکنان این منطقه را تحت الشعاع خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی با گذشت ۱۵۰ روز از جنگ غزه ۲۶۷۵ جنایت و کشتار در غزه مرتکب شده که در نتیجه این اقدامات ۳۷۵۳۴ نفر شهید یا مفقود شده‌اند. از این تعداد حدود ۳۰۵۳۴ نفر شهید هستند که پیکر آنها به بیمارستان‌ها رسیده است. ۱۳۴۳۰ نفر از این شهدا کودک هستند. هعمچنین ۱۵ کودک نیز در نتیجه گرسنگی جان خود را از دست داده اند.

۸۹۰۰ نفر از این شهدا زن هستند، از این تعداد همچنین ۳۶۴ نفر مربوط به کادر پزشکی و درمان است که در جنایات صهیونیست‌ها در غزه به شهادت رسیده‌اند. ۴۸ شهید نیز وابسته به دفاع مدنی غزه هستند. ۱۳۲ نفر از روزنامه نگاران نیز تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند.

از این تعداد ۷۰۰۰ نفر مفقود هستند که ۷۰ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.

در ۵ ماه گذشته ۷۱۹۲۰ فلسطینی در نتیجه حملات زمینی، هوایی و دریایی صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند. در حال حاضر ۱۷ هزار کودک فلسطینی یک یا هر دو والدین خود را از دست داده‌اند. ۱۱ هزار مجروح برای نجات جان خود نیاز مبرم به سفر به خارج از نوار غزه دارند. در حال حاضر ۱۰ هزار بیمار سرطانی در نتیجه فقدان تجهیزات و داروهای لازم با خطر مرگ مواجه هستند.

بر اساس این گزارش ۷۰۰ هزار نفر از مردم غزه در نتیجه آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا شده اند و ۸ هزار نفر از آنها دچار التهاب کبد هستند. ۶۰ هزار زن باردار فلسطینی به علت فقدان مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر قرار دارند. دولت غزه می افزاید که ۳۵۰ هزار بیمار مزمن به علت عدم ورود دارو به غزه با خطر مرگ مواجه شده‌اند. در میان افراد بازداشت شده توسط رژیم صهیونیستی نیز ۲۶۹ نفر از عناصر کادر درمان هستند و ۱۰ نفر از بازداشت شدگان روزنامه نگار هستند.

این گزارش تاکید می‌کند که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به غزه در حال حاضر ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند و ۱۶۳ مرکز دولتی توسط رژیم صهیونیستی تخریب شده است. ۱۰۰ مدرسه و دانشگاه به طور کامل در حملات صهیونیست‌ها تخریب شده و ۳۰۵ مدرسه و دانشگاه نیز نیز به صورت نسبی و جزئی دچار آسیب دیدگی شده‌اند.

آمار جامع و تکان دهنده از ۱۵۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه

کودک‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه ادامه دارد

منابع محلی امروز با انتشار تصاویری از شهادت یک کودک فلسطینی در بمباران منزل خانواده الفقعاوی در خان یونس (جنوب نوار غزه) خبر دادند. بنابر این گزارش، در این حمله چندین کودک فلسطینی دیگر نیز شهید شده‌اند.

کودک‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه ادامه دارد+ فیلم

تعطیلی ده‌ها مرکز درمانی در شمال نوار غزه

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نزدیک به ۳۲ مرکز پزشکی و درمانی در شمال نوار غزه تعطیل شده اند.

بیمارستان غزه نیز اعلام کرده است که در جریان حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه منطقه جنوب شرق خان یونس تاکنون ۲۵ شهید به این بیمارستان منتقل شده اند.

صهیونیست‌ها طی هفته‌های اخیر از ورود مواد غذایی به نوار غزه جلوگیری کرده‌اند؛ امری که موجب تشدید بحران گرسنگی در این باریکه شده است.

شبکه العهد لبنان دوشنبه شب گزارش داد که ۱۷ نوزاد فلسطینی در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند.

شبکه الجزیره نیز پیشتر گزارش داد که نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌هایی که تلاش می‌کردند خود را به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در مرکز شهر غزه برسانند تیراندازی کردند.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد که تعداد زیادی از فلسطینی‌ها تلاش می‌کردند خود را به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه نزدیک میدان الکویت در مرکز شهر غزه برسانند.

تخریب منزل اسیر فلسطینی در غرب جنین

نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک کفردان در غرب جنین در کرانه باختری یورش بردند.

صهیونیست‌ها پس از تخریب خانه «عبدالله یحیی مساد» اسیر فلسطینی، از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

نظامیان صهیونیست روز گذشته نیز یورش های گسترده ای به کرانه باختری داشتند و علاوه بر بازداشت ۵۰ نفر، یک جوان فلسطینی را در رام الله به شهادت رساندند.

تخریب منزل اسیر فلسطینی در غرب جنین

آنروا: اوضاع فاجعه‌بار مردم غزه با حمله به رفح بدتر می‌شود

کمیساریای عمومی آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسراییل شامل تامین کمک‌های اساسی مورد نیاز مردم غزه نیز می شود.

آنروا تصریح کرد که به نظر می‌رسد حمله اسرائیل به رفح که در آن حدود ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی به صورت متمرکز زندگی می‌کنند، در آستانه وقوع است. هیچ مکان امنی که مردم غزه بتوانند به آن پناه ببرند وجود ندارد و با وجود شرایط بسیار فاجعه‌باری که در آن به سر می‌برند، به نظر می‌رسد در آینده اوضاع آنها بدتر خواهد شد.

این مقام آنروا تصریح کرد که این سازمان قدرت پذیرش شوک‌های مالی بویژه در نتیجه گسترش جنگ در غزه را ندارد.

این بیانیه می‌افزاید که نتانیاهو صراحتاً می‌گویند که اجازه فعالیت آنروا در غزه را بعد از جنگ نمی‌دهد و در حال حاضر نیز زیرساخت‌های ما را در غزه تخریب می‌کند.

به نوشته این بیانیه حمله اسراییل ضد آنروا با هدف تغییر معیارهای کنونی است که از مدت‌ها پیش صلح و ثبات در اراضی اشغالی را خواستار بوده است.

این مرکز وابسته به سازمان ملل متحد دیشب نیز در بیانیه ای رژیم صهیونیستی را به شکنجه کارمندان بازداشت شده این آژانس در نوار غزه متهم کرد. در این بیانیه آمده است که کارمندان آژانس آنروا از اتفاقات وحشتناکی در جریان بازداشت و بازجویی آن‌ها توسط نظامیان صهیونیست سخن می‌گویند.

آژانس آنروا اعلام کرد که این گزارش‌ها بیانگر آن است که نظامیان صهیونیست، افراد بازداشت شده را تحت شکنجه قرار داده و با آن‌ها بسیار بد رفتار می‌کنند و حتی آن‌ها را تحت اذیت و آزار جنسی قرار می‌دهند. بر اساس این بیانیه تعدادی از کارمندان آنروا به مسوولان این آژانس اعلام کرده اند که اعترافاتی از آن‌ها تحت شکنجه نظامیان صهیونیست گرفته شده تا بگویند که با جنبش حماس در ارتباط بوده اند.

آنروا اعلام کرد که علیه اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت کارمندان خود اعتراض کرده اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

آنروا: اوضاع فاجعه‌بار مردم غزه با حمله به رفح بدتر می‌شود

بمباران بخش‌های مختلف نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بخش‌های مختلف شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

این جنگنده‌ها خانه‌های مسکونی را واقع در بیت لاهیا در شمال نوار غزه نیز بمباران کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی خیابان الهوجا را واقع در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه دربرگرفته است.

در جریان این حمله‌های هوایی تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی نیز به شدت زخمی شده اند.

در همین راستا توپخانه رژیم صهیونیستی نیز منطقه بیت حانون را واقع در شمال نوار غزه هدف قرار داد.

این حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی بخش‌های شرقی منطقه خزاعه را واقع در شرق خان یونس هدف قرار داد.

تکرار جنایت حمله به فلسطینی‌های منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه

تکرار جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌های منتظر دریافت کمک

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر جنایت خود را علیه شهروندان فلسطینی حین تلاش برای دریافت کمک‌های بشردوستانه تکرار کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌هایی که تلاش می‌کردند خود را به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در مرکز شهر غزه برسانند تیراندازی کردند.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد که تعداد زیادی از فلسطینی‌ها تلاش می‌کردند خود را به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه نزدیک میدان الکویت در مرکز شهر غزه برسانند.

این در حالی است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با استقرار در این منطقه به سمت فلسطینی‌ها شلیک کردند.

پیش از این نیز نظامیان صهیونیست به صورت وحشیانه ای صفوف انتظار فلسطینی‌ها را برای دریافت کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه گلوله باران کرده بودند.

نحوه کمک رسانی به فلسطینی‌ها توهین آمیز است

این در حالی است که سخنگوی نهاد دفاع شهری نوار غزه تاکید کرد: نحوه رساندن کمک‌های بشردوستانه که تعداد آن نیز بسیار کم است به دست شهروندان فلسطینی توهین آمیز و ذلت بار است.

وی در ادامه افزود: جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌های منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه هر بار با ورود این کامیون‌ها به نوار غزه تکرار می‌شود.

این مسؤول فلسطینی تصریح کرد: این حمله‌های اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینی‌های مظلوم به صورت تعمدی و با هدف ایجاد جو متشنج صورت می‌گیرد.

بازداشت گسترده اسرای آزاد شده فلسطینی در کرانه باختری

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست همزمان با تشدید حمله‌های خود علیه بخش‌های مختلف نوار غزه به صورت گسترده به شهرهای سراسر کرانه باختری یورش بردند.

شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست به خیابان السلام واقع در شهر الخلیل حمله کردند.

این حمله‌های عناصر صهیونیست بخش‌های مختلف غرب جنین را از جمله یعبد، کفیرت، کفر کود و برقین دربرگرفت.

تکرار جنایت حمله به فلسطینی‌های منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه

حمله‌های نظامیان صهیونیست به کرانه باختری با بازداشت گسترده اسرای فلسطینی که از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده اند همراه بوده است.

بخش‌های اطراف شهر طولکرم نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست به همراه تجهیزات جنگی آن‌ها بوده است.

اشغالگران به منطقه اللبن الشرقی واقع در جنوب نابلس نیز حمله کرده و خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند.

صهیونیست‌ها افراد بازداشت شده را شکنجه می‌کنند

از سوی دیگر آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را به شکنجه کارمندان بازداشت شده این آژانس در نوار غزه متهم کرد.

در این بیانیه آمده است که کارمندان آژانس آنروا از اتفاقات وحشتناکی در جریان بازداشت و بازجویی آن‌ها توسط نظامیان صهیونیست سخن می‌گویند.

آژانس آنروا اعلام کرد که این گزارش‌ها بیانگر آن است که نظامیان صهیونیست، افراد بازداشت شده را تحت شکنجه قرار داده و با آن‌ها بسیار بد رفتار می‌کنند و حتی آن‌ها را تحت اذیت و آزار جنسی قرار می‌دهند.

بر اساس این بیانیه تعدادی از کارمندان آنروا به مسؤولان این آژانس اعلام کرده اند که اعترافاتی از آن‌ها تحت شکنجه نظامیان صهیونیست گرفته شده تا بگویند که با جنبش حماس در ارتباط بوده اند.

آنروا اعلام کرد که علیه اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت کارمندان خود اعتراض کرده اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

این آژانس سازمان ملل تاکید کرد که صدها تن از کسانی که توسط نظامیان صهیونیست در اراضی اشغالی بازداشت شده اند تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته اند.

هدف گرفتن نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

در همین راستا نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری در برابر حمله‌های روزانه ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان وارد عمل شدند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای مقاومت، عناصر صهیونیست را در جریان یورش به منطقه کفردان واقع در غرب جنین هدف قرار دادند.

درگیری‌های شدیدی نیز میان نیروهای مقاومت و عناصر صهیونیست حین یورش آن‌ها به اردوگاه عقبه جبر واقع در اریحا گزارش شده است.

نیروهای مقاومت این عناصر را در منطقه شقیر واقع در کفردان گلوله باران کردند.

عناصر متجاوز در جریان حمله به منطقه برقین واقع در جنین نیز مورد هدف نیروهای مقاومت در این منطقه قرار گرفتند.

گردان جنین وابسته به سرایا القدس اعلام کرد نیروهای فلسطینی که نظامیان صهیونیست را با شلیک گسترده گلوله و پرتاب نارنجک در روستای کفردان هدف قرار دادند.

کد خبر 6046482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha