۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۲

سردار باستان با مهر مطرح کرد؛

دانش‌آموزان که اختراع یا طرح علمی دارند حمایت می شوند

دانش‌آموزان که اختراع یا طرح علمی دارند حمایت می شوند

رییس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: دانش آموزانی که اختراعات و طرح علمی دارند، به قسمت علمی بسیج معرفی می‌شوند تا مورد حمایت قرار بگیرند.

سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در جریان اردوهای راهیان پیشرفت و امید در پایگاه پهباد هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موقعیت حضرت علی اکبر (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: دانش‌آموزان سمپادی، مدیران آینده ایران اسلامی هستند و هرچه دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی از اول انقلاب تا امروز برای آن‌ها تشریح شود، می‌تواند به هویت بخشی و الگودهی به این دانش آموزان کمک کند.

وی افزود: دانش‌آموزان باید بدانند آینده ایران اسلامی در اختیار آن‌هاست. این اردوهای راهیان پیشرفت خیلی می‌تواند به دانش آموزان کمک کند. چون وقتی به کارخانه‌ای می‌روند، پیشرفت‌ها و دستاوردها را می‌بینند و می‌فهمند ایران از اول انقلاب چه پیشرفت‌هایی کرده، به چه جایگاه‌هایی در دنیا و منطقه رسیده و با خود می‌گویند: «نقش من چیست؟» این، به هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان کمک می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در ادامه گفت: دانش‌آموزان وقتی از حوزه‌های مختلف بازدید می‌کنند، طبیعتاً متناسب با ذایقه و استعدادشان می‌توانند رشته دانشگاهی‌شان در آینده را انتخاب کنند. در این اردوها، متخصصان و اساتید جوان دستاوردها را برای دانش‌آموزان تشریح می‌کنند؛ متخصصان جوانی که این دستاوردها حاصل تفکر آن‌هاست. دانش‌آموزان وقتی در کنار این متفکران قرار می‌گیرند، ذوق می‌کنند، انگیزه می‌گیرند و می‌گویند: «ما هم در آینده باید این نقش را ایفا کنیم.»

سردار باستان در پایان گفت: ما دانش آموزانی را که اختراعات و طرح علمی دارند، به قسمت علمی بسیج معرفی می‌کنیم تا مورد حمایت قرار بگیرند.

کد خبر 6051928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha