۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴

وزیر خارجه سوئد:

سوئد خواستار پایگاه‌های دائمی ناتو نیست

سوئد خواستار پایگاه‌های دائمی ناتو نیست

وزیر خارجه سوئد که به‌تازگی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیوسته تأکید کرد که استکهلم خواستار ایجاد پایگاه‌های دائمی ناتو در این کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد امروز سه‌شنبه اعلام کرد که انجمن های مرتبط با ناتو در سوئد فعالیت خواهند کرد؛ اما ما خواستار ایجاد پایگاه های دائمی ناتو در کشور خود نیستیم.

دیروز دوشنبه پرچم سوئد در مقر ناتو در بروکسل برافراشته شد. پرچم سوئد روز دوشنبه در خارج از مقر ناتو در بروکسل برافراشته شد و این کشور به طور رسمی به عنوان سی و دومین کشور به عضویت ناتو درآمد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل پس از تصویب عضویت سوئد اعلام کرد که این روز یک روز تاریخی است.

دبیر کل ناتو گفت که بعد از ۲۰۰ سال عدم تعهد، سوئد اکنون از حمایت اعطا شده بر اساس ماده ۵ ناتو، تضمین آزادی و امنیت متحدان برخوردار است.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد هم دراین کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که سوئد به خانه بازگشته است.

نخست وزیر سوئد افزود که سوئد اکنون بخشی از ناتو است - یک عضو و متحد مفتخر، همراه با نزدیکترین دوستان و شرکای خود.

پس از آغاز جنگ در اوکراین فنلاند و سوئد به بهانه های امنیتی درخواست‌هایی را برای پیوستن به ناتو در ماه می ۲۰۲۲ ارائه کردند. فنلاند در ۴ آوریل ۲۰۲۳ سی و یکمین عضو ناتو شد. در مورد درخواست سوئد، مجارستان به تازگی با این درخواست موافقت کرده است.

کد خبر 6053211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha