۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲

استاندار زنجان:

سکوهای عرضه لباس عفیفانه در زنجان ایجاد شود

سکوهای عرضه لباس عفیفانه در زنجان ایجاد شود

زنجان- استاندار زنجان با تأکید بر ایجاد سکوهای عرضه لباس عفیفانه گفت: تسهیلاتی نیز از محل تبصره ۱۶ در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: متأسفانه لباس عفیفانه به اندازه کافی تولید نمی‌شود و بسیاری از بانوان محجبه در تهیه لباس عفیفانه دچار مشکل هستند.

وی به مصوبه ایجاد سکوهای عرضه لباس عفیفانه تأکید کرد و گفت: عرضه این محصولات با قیمت‌های متناسب به مردم از سوی تولیدکنندگان، اقدامی ماندگار در جامعه و کمک به حفظ فرهنگ به‌شمار می‌رود.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید فراخوانی برای تولید لباس عفیفانه در استان انتشار یابد، خاطرنشان کرد: تسهیلاتی نیز از محل تبصره ۱۶ در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گیرد تا لباس عفیفانه تولید و از طریق نمایشگاه‌هایی که در سطح استان برگزار می‌کنیم، در معرض دید و فروش قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه تا سه ماهه آینده باید این فراخوان تهیه و منتشر شود، عنوان کرد: تعامل فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان صمت و تولیدکنندگان برای تولید لباس عفیفانه با دریافت تسهیلات می‌تواند در حل مشکلات در این زمینه کمک کند.

افشارچی در مورد برگزاری کنگره بین‌المللی شیخ عبدالکریم زنجانی تصریح کرد: باید در جهت شناساندن چهره‌های برجسته استان به نسل‌های جدید و دیگر مردم دنیا، به‌ویژه جهان اسلام همه همت خود را به کار گیریم.

وی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی را شخصیتی مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام توصیف کرد و گفت: متأسفانه شهروندان استان از چنین شخصیت‌هایی آنچنان که باید، شناخت ندارند.

استاندار زنجان ادامه داد: بخشی از مقدمات برگزاری کنگره بین‌المللی شیخ عبدالکریم زنجانی انجام شده و زمان دقیق این رویداد با هماهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص می‌شود.

وی به مصوبه راه‌اندازی چایخانه امام رضا (ع) در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این یک طرح ملی است و دستورالعمل آن ابلاغ شده است و تاکید بر ایجاد چایخانه در امامزاده سید ابراهیم (ع) و مقبره الشهدای زنجان است.

کد خبر 6054542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha