۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷

رییس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان:

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه های زنجان حاکم است

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه های زنجان حاکم است

زنجان-رییس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: هم اکنون ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوبی آزادراه زنجان به تبریز و مسیر غرب به شرق آزادراه زنجان – قزوین حاکم است.

سرهنگ مهدی میناخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح نوروزی در جاده‌های برون‌شهری از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا کنون هشت نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مدیریت زمان سفر و پرهیز از رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تصادفات در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان علت عمده تصادفات را سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و خواب آلودگی دانست و گفت: در تصادفات منجر به فوت بی‌توجهی به جلو، ناشی از خستگی و خواب آلودگی نقش مهمی دارد.

وی در مورد وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنونی آزادراه زنجان به تبریز و و مسیر غرب به شرق آزادراه زنجان – قزوین حاکم است و رانندگان باید به طور جدی از تخلفات حادثه‌ساز پرهیز کنند.

میناخانی خاطرنشان کرد: با توجه به پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران، پیش‌بینی می‌شود روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین حجم تردد در محورهای مواصلاتی به‌ویژه آزادراه‌های زنجان – قزوین و زنجان – تبریز افزایش یابد.

محدودیت تردد در روز ۱۳ فروردین در جاده‌های زنجان اعمال می‌شود

وی با اشاره به اینکه در روز طبیعت نیز محدودیت‌های تردد اعمال خواهد شد، ادامه داد: تردد کامیون و موتورسیکلت از محورهای زنجان به میانه، زنجان به تهم و زنجان به بیجار و همچنین تردد موتورسیکلت از ساعت هفت صبح تا ۲۲ شب در جاده‌های اصلی ممنوع می‌شود.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان افزود: در صورتی که ترافیک در محور تهم به چورزق سنگین باشد، از ساعت ۱۷ عصر روز سیزدهم فروردین یکطرفه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود با توجه به شب‌های قدر، رعایت شئونات اسلامی را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 6065977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha