۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۳۸

روایت عمویی از جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به اسرائیل لازم و مشروع بود

امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به اسرائیل لازم و مشروع بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جزئیات نشست امروز این کمیسیون با وزیر امور خارجه کشورمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، عصر امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی کشورمان به ویژه در موضوع پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی در دمشق ارائه داد و به سوالات نمایندگان هم پاسخ گفت.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین الملل و از جمله آن کنوانسیون دانست و گفت: پاسخ ایران به اقدام هم لازم و هم مشروع بود و در دو هفته گذشته با یک هماهنگی هم در زمینه بین المللی و هم نظامی این موضوع دنبال شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیرعبداللهیان با تأکید به اینکه لازم بود شورای امنیت سازمان ملل اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کند، خاطرنشان کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه با هدف کمک به رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن قواعد بین المللی مانع صدور بیانیه محکومیت شورای امنیت شدند. هرچند بسیاری از کشورها در منطقه و خارج منطقه مستقلاً این تجاوز صهیونیست‌ها را تقبیح کردند.

عمویی ادامه داد: وزیر امور خارجه، پاسخ نظامی ایران در ۲۶ فروردین را در چارچوب ماده ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامی پذیرفته شده، مشروع و متناسب خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی از بخشی از توانمندی بالای موشکی و پهپادی خود در این عملیات بهره گرفت و علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی و متحدانش تمام توان پدافندی شأن را در مقابله با عملیات وعده صادق به کار گرفتند، موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها عملیات دشمن مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند.

عمویی بیان کرد: امیرعبداللهیان گفت که انجام این عملیات با استقبال مردم کشورهای منطقه به ویژه مردم مظلوم فلسطین مواجه شد. همچنین پیام‌ها و تماس‌های متعددی که مقامات خارجی دریافت می‌کنیم، ضعف رژیم صهیونیستی است. ما خواستار توسعه تنش در منطقه نیستیم اما اگر با تعدی صهیونیست‌ها مواجه شویم، قوی‌تر و گسترده‌تر پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه نمایندگان ضمن تجلیل از اقدام مؤثر نیروهای مسلح کشورمان در تنبیه رژیم صهیونیستی، از هماهنگی اثربخش میدان و دیپلماسی در تأمین امنیت ملی تقدیر کردند.

کد خبر 6079223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • استوراقیانس IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 4
      نابود باد اسراییل و نوکران داخلی آمریکا که باعث گرفتاری تمام انسان ها هستند. درود بررهبری که با تصمیم خوبشان باعث سربلندی میهن اسلامی شدند
    • سلامت DK ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      فاژیسم اسراییل چون ۲۰۰ تا بمب اتم دارد هر جا خواست حق دارد حمله کند و همرزم شان جنگجویان صلیبی به نام ناتو. حقوق بشر و صلح برایشان معنی ندارد به جنگل نیو لیبرالیسم خوش آمدید اعراب منطقه اردن و سعودی و امارات کثیف تر از این ها هستند نژاد پرستی خونریزی و ترور مرام اصلی صهیونیزم است
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      ایران.. باید هوشیار باشد‌ چون..غرب نمی‌خواهد.. اسراییل نسب به بقیه کشورهای منطقه.. ضعیف تر باشد..پس باید آمادگی لازم جهت مقابله با ..تلافی غافلگیرانه اسرائیل.. باشیم..
    • US ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      دولت نمیخواد وظایف مدیریتی اش را در کشور انجام بدهد؟ این چه وضع تورم و قیمت دلار است؟ خجالت نمی کشید؟ اگر صنعت نظامی همم مثل شماها کار کرده بود که تا الان اسراییل صد بار تکه تکه مون کرده بود، به نظرتان اصلاح اقتصاد ایران بیشتر باعث شکست و ناراحتی اسراییل نمیشه، بابا مردم از مدیریت های آشکی خستن