۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۴

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

انتقاد یک قهرمان از وضعیت دوومیدانی/ نگران مدال‌های آسیایی باشید

انتقاد یک قهرمان از وضعیت دوومیدانی/ نگران مدال‌های آسیایی باشید

قهرمان پیشین دوومیدانی اعتقاد دارد این رشته سال هاست که از روزهای اوج خود فاصله گرفته است و با ادامه این روند تکرار مدال المپیک تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس درحالی به میزبانی قطر به پایان رسید که در جریان این مسابقات فرزانه فصیحی نماینده ماده ۱۰۰ متر ایران با قرار گرفتن در جایگاه هشتم به کار خود پایان داد. فصیحی در این رقابت توانست حد نصاب ۱۱.۷۱ ثانیه رابه ثبت برساند و با این زمان عنوان هشتمی را کسب نماید. سبحان احمدی دیگر نماینده ایران در ماده دوی ۸۰۰ متر موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند او در این رقابت توانست حد نصاب۱:۴۸.۹۲دقیقه رابه ثبت برساند و با این زمان عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. مهدی پیرجهان دونده دوهای با مانع تیم ملی کشورمان نیز با قرار گرفتن در جایگاه دوم این رقابتها به کار خود پایان داد. پیرجهان در این مسابقات توانست حد نصاب ۵۰.۶۰ثانیه رابه ثبت برساند و با این زمان عنوان نایب قهرمانی را کسب کند.

احسان مهاجر شجاعی قهرمان پیشین دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص ارزیابی خود از عملکرد ملی پوشان ایران در رقابت‌های لیگ الماس اظهار داشت: با توجه به اینکه مسابقات اول فصل شان بود چندان نمی‌توان دقیق درباره میزان آمادگی آنها صحبت کرد البته نتایج خوبی به دست آوردند اما رکوردها تفاوت چندانی با سابق نداشت. فکر می‌کنم با این روند مهدی پیرجهان و حسن تفتیان هم بتوانند در ادامه سهمیه حضور در بازیهای المپیک پاریس را کسب کنند.

انتقاد یک قهرمان از وضعیت دوومیدانی/ نگران مدال‌های آسیایی باشید

وی در ادامه با اشاره به شرایط بد فدراسیون دوومیدانی گفت: امیدوارم در المپیک پاریس تعداد نماینده‌های بیشتری داشته باشیم. البته اگر همین ورزشکارانی که این روزها از آنها به عنوان ورزشکار المپیکی نام برده می‌شود هم بتوانند کسب سهمیه کنند باز به پای ادوار گذشته نمی‌رسیم. زمانی بود در بازیهای المپیک دوومیدانی ایران حداقل ۱۰ نماینده داشت اما حالا شرایط کاملا متفاوت شده است. تنها امیدمان شده کسب سهمیه چون حتی فکر کردن به حضور در فینال این رقابتها نیز دور از واقعیت است.

دبیر سابق فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه سالهاست که در دوومیدانی چهره جدیدی معرفی نشده است؛ اضافه کرد: دوومیدانی ایران در این سالها سیر نزولی را در پیش گرفته است و این مسیر را هم ادامه می‌دهد. بشخصه مدتهاست این ورزش را که روزی قهرمان آن بود دنبال نمی‌کنم. نه فدراسیون و نه حتی هیات‌هایمان با برنامه اداره نمی‌شوند؛ افرادی می‌شوند رییس فدراسیون که واقعا با شنیدن نام شان خنده‌ات می‌گیرد.

مهاجر شجاعی اضافه کرد: این شرایط البته صرفا فقط برای دوومیدانی نیست و بلکه اکثر رشته های ورزشی ما دچار این ماجرا شدند. دلیل آنهم این است که آدم‌هایی در این حوزه پست می‌گیرند که همه شان بله و قربان گو هستند و تخصصی در ورزش ندارند. چهار نفری هم که تخصص دارند و دوست دارند به این فضا کمک کنند آنقدر کنار گذاشته می شوند که دیگر انگیزه کار ندارند.

انتقاد یک قهرمان از وضعیت دوومیدانی/ نگران مدال‌های آسیایی باشید

وی افزود: در ورزش ایران هنوز تک ستاره‌هایی هستند که خودشان استعداد دارند و در مقطعی ظهور می‌کنند ولی باز به دلیل نبود برنامه ریزی مناسب آنها هم کم کم فراموش می‌شوند. وقتی جمعیتی ۸۰ میلیونی داریم این طبیعی است که بتوانیم شاهد چند تک ستاره در رشته‌های مختلف هم باشیم و این اصلا مورد عجییی نیست اما اینکه هیچ برنامه مدون برای شکوفا شدن آنها نداریم نشان می‌دهد که در بحث مدیریت مشکلات کماکان وجود دارد.

مهاجر شجاعی در پایان در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید حضور افرادی مانند احسان حدادی که از قهرمانان سابق این رشته هستند در پست ریاست بتواند به دوومیدانی در سالهای آینده کمک کند؟ گفت: با توجه به تیم‌هایی که بسته شده بعید به نظر می‌رسد این اتفاق با حضور این افراد هم رخ بدهد. دوومیدانی ایران سالهاست از روزهای اوج خود فاصله گرفته. در این شرایط امیدواری به تکرار مدال المپیک که هیچ از حالا باید نگران بازیهای آسیایی هم باشیم.

کد خبر 6102987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha