۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

احداث سد عباس آباد بانه از دستاوردهای سفر رهبری به کردستان است

احداث سد عباس آباد بانه از دستاوردهای سفر رهبری به کردستان است

سنندج_رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: احداث سد عباس آباد بانه یکی از دستاوردهای سفر رهبری در سال ۱۳۸۸ در سفر به این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به کردستان اظهار کرد: سفر معظم‌له در سال ۱۳۸۸ به کردستان دستاوردها دو برکات زیادی برای استان به دنبال داشت که یکی از این دستاوردها احداث سدعباس‌آباد در بانه بود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های دیگری همچون آبرسانی به شهر سقز از طریق سد چراغ‌ویس و احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج نیز از این دستاوردها بود، افزود: همچنان استان کردستان شاهد برکات سفر مقام معظم رهبری به استان است.

وی با اشاره به پروژه‌های مصوب این سفر بیان کرد: در سفر رهبر انقلاب به کردستان هزار و ۲۵۸ پروژه به تصویب رسید که میزان اعتبار مصوب برای اجرای این پروژه‌ها هشت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است و در سالیان بعدی اعتبارات بیشتری به این پروژه‌ها تزریق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه در چهار سال نخست بعد از سفر رهبری به کردستان ۸۰ درصد اعتبارات تحقق یافت، بیان کرد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون تزریق اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری به استان برای اجرای طرح‌های عمرانی تداوم داشته است.

محمدی اذعان کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان چشم اندازی برای توسعه این استان محسوب می‌شد و اکنون بعد از گذشت ۱۵ سال از این سفر شاهد تحقق منویات رهبری و برنامه‌های فرهنگی در استان بوده‌ایم.

وی برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی استان و برندهای جهانی و ملی این استان را بیانگر تحقق منویات مقام معظم رهبری در سفر به استان خواند و بیان کرد: باید سخنان رهبر برای تمامی دانش‌آموزان بازگو و تبیین شود.

گفتنی است، مقام معظم رهبری در ۲۲ اردیبهشت ماه (۲۲ گولان) سال ۱۳۸۸ به استان کردستان سفر کردند.

کد خبر 6103278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha