۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۰۰

عضو کمیته فنی شیرجه کشور:

۶مدال در مسابقات کاپ آزاد جهان توسط ورزشکاران شیرجه مرکزی کسب شد

۶مدال در مسابقات کاپ آزاد جهان توسط  ورزشکاران شیرجه مرکزی کسب شد

اراک-عضو کمیته فنی شیرجه کشور گفت: ورزشکاران شیرجه مرکزی در مسابقات کاپ آزاد جهان، ۶ مدال کسب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پویان گودرزی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شیرجه را یکی از دشوارترین رشته‌های ورزشی دانست و اظهار کرد: این رشته ورزشی از سال ۷۹ در استان مرکزی کلید خورد و با توجه به استعدادهای موجود، فعالیت رشته در استان به کمک یک مربی چینی آغاز شده و سپس با انجام استعدادیابی، این رشته ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: با وجود کمبود امکانات، رشته ورزشی شیرجه در استان مرکزی با قدرت ظاهر شده و در حال حاضر همواره جایگاه ۳ یا ۴ کشور در تمام رده‌های سنی را به خود اختصاص داده و در استان تمام ظرفیت‌ها برای پشتوانه‌سازی این رشته ورزشی به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران شیرجه جزو هنرمندترین ورزشکاران هستند و این رشته تلفیقی از ورزش و هنر است، افزود: ورزشکاران شیرجه به نوعی حرکات ژیمناستیک را در آب اجرا کرده و تمام فاکتورها را باید برای موفق شدن داشته باشند.

فعالیت ۴۰ ورزشکار در رشته ورزشی شیرجه

گودرزی با اشاره به فعالیت ۴۰ ورزشکار این رشته در استان مرکزی، تصریح کرد: در استان مرکزی استعدادهای خوبی شناسایی شده و برخی ورزشکاران در مسابقات قهرمانی شرکت می‌کنند و این رشته تنها آموزشی نیست.

وی با اشاره به بازگشایی استخر ماشین‌سازی در چند ماه اخیر، گفت: سال‌های گذشته در شرایط کرونا و پیش از آن استخری در اختیار نداشتیم و تمرینات در مجموعه پنجم مرداد در سالن شیرجه انجام می‌گرفت اما با این وجود ورزشکاران این رشته در تمام مسابقات، لیگ‌ها و مسابقات لیگ برتر، تیم ملی شرکت کرده و صاحب عنوان شدند.

گودرزی بیان کرد: در مسابقات استعدادهای برتر که اهمیت بالایی برای اداره کل تربیت بدنی دارد ورزشکاران رشته ورزشی شیرجه توانستند در ۲ سال گذشته ۷ مدال کسب کنند.

وی ادامه داد: این رشته در استان مرکزی برای همه رده‌های سنی فعال بوده و کمیته شیرجه این استان در بین تمامی شهرهای کشور فعال‌ترین کمیته و از بزرگترین قطب‌های شیرجه ایران شناخته شده است.

رئیس کمیته فنی شیرجه استان مرکزی و عضو کمیته فنی شیرجه کشور افزود: در مسابقات انتخابی تیم ملی علیرضا صباغی در مسابقات کاپ اوراسیا رتبه پنجم را کسب کرد و در جمع فینالیست‌ها قرار گرفت.

گودرزی گفت: همچنین در مسابقات کاپ آزاد جهان در کشور امارات، نیز ۶ مدال توسط ورزشکاران استان مرکزی کسب شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سال جاری برای این ورزش اظهار کرد: در حال حاضر نیاز به پشتوانه‌سازی داریم تا ورزشکاران این مسیر را با همت و تلاش بیشتری دنبال کنند و باید اذعان داشت که اکنون به دنبال استعدادیابی در مدارس هستیم و از طرفی تبلیغات مجازی برای جذب ورزشکار نیز مورد توجه قرار دارد.

گودرزی تاکید کرد: استعدادیابی در این رشته ورزشی از سنین ۵ تا ۸ سال انجام می‌شود هر چند ممکن است فردی با سن بالاتر نیز به عنوان استعداد انتخاب شود اما اصول فنی در رده سنی ۵ تا ۸ سال است تا بتوان تمام فاکتورها را اجرا کرد.‌

استان مرکزی استعدادهای مناسبی در رشته شیرجه دارد

رئیس کمیته فنی شیرجه استان مرکزی و عضو کمیته فنی شیرجه کشور گفت: تمام کشورهای پیشرفته دنیا در این رشته سرمایه گذاری کرده و این ظرفیت در استان مرکزی نیز وجود دارد.

گودرزی تصریح کرد: به صورت تقریبی یک تا دو سال زمان نیاز است که ورزشکار به پایه قوی برسد و به مسابقات قهرمانی کشور ورود کند.

وی با اشاره به اینکه از سنین ۱۲ سال به بالا انتخابی تیم ملی و اعزام به خارج از کشور این رشته ورزشی انجام می‌شود، گفت: در مسابقات آسیایی که اسفندماه برگزار شد، یک ورزشکار ۱۶ ساله، ۵ مدال کسب کرد که اتفاق بزرگی است.

رئیس کمیته فنی شیرجه استان مرکزی و عضو کمیته فنی شیرجه کشور ادامه داد: استعدادهای زیادی در استان شناسایی شده اما آگاهی مردم از این رشته ورزشی محدود است و تلاش بر این است از طریق فضای مجازی این رشته شناسانده و استعدادهای بیشتری کشف شود.

گودرزی افزود: در سال‌های گذشته این رشته فاقد سالن و استخر مناسب بود اما ورزشکاران مبتدی می‌توانند از یک استخر پایه آغاز کرده و اکنون در شهرستان اراک این ورزشکاران فعالیت خوبی دارند.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است که ابتدا مردم این رشته بشناسند و بتوانیم در شهرستان‌ها مربی جذب کنیم و در صورت امکان این ورزش برای بانوان راه‌اندازی شود چرا که در اراک تخصصی‌ترین سالن شیرجه کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

کد خبر 6105434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha