۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶

مصری در صحن مجلس:

تعطیلات رسمی افزایش نیافته‌ است

تعطیلات رسمی افزایش نیافته‌ است

نایب رییس مجلس گفت: در هیچ جای لایحه دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس به تعطیل رسمی اضافه نشده و تعطیل رسمی ما روز جمعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: اصل ۱۷ قانون اساسی به صراحت می‌گوید مبدا تاریخ رسمی کشور، هجرت است و تاریخ هجری شمسی و قمری هر دو معتبر است، اما مبنای کار ادارات دولتی، هجری شمسی است و تعطیل رسمی هفتگی نیز روز جمعه است.

وی ادامه داد: الان پنجشنبه‌ها تعطیل نیست و نیمه تعطیل رسمی است و با مصوبه مجلس درباره تعطیلی روز شنبه، تعطیل رسمی شده است که به صراحت با اصل ۱۷ قانون اساسی مغایرت دارد.

عبدالناصر مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به این نماینده، گفت: در اصل ۱۷ قانون اساسی، تعطیل رسمی ایران روز جمعه است. نه در لایحه دولت چیزی به عنوان تعطیلی رسمی عنوان شده و نه در مصوبه کمیسیون به تعطیلی رسمی اشاره شده است.

وی تاکید کرد: قانون اساسی، روز جمعه را تعطیل رسمی برای تمام کشور اعلام کرده است، اما در اینجا ۵ روز کاری برای جامعه‌ای که در قانون برای کار آنها زمان تعیین شده است یعنی کارکنان دولت و کارگران تعیین شده است. این روز تعطیل فقط برای کسانی است که ساعت کاری موظف دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ جای لایحه دولت و کمیسیون اجتماعی به تعطیل رسمی اضافه نشده است و تعطیل رسمی ما روز جمعه است.

کد خبر 6107151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      ببینید خیلی از مشاغل مرتبط هست به اداره ها و مشکلی فرض مثال برای یک شناور دریایی یا کشتی پیش بیاد حتی ربط مراجعه حضوری به اداره و مراجعه به اداره پیدا می کنه و سیستمی الکترونیکی نی این تعطیلی برای برخی مشاغل می تونه حتی مشکلات ایجاد کنه پرخطر بشه . چون وصله به اداره بنادر و سازمان و مناطق آزاد کشور
    • NP IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      والا الان هر طور به برخی از مشاغل حتی بخش خصوصی نگاه می کنیم کاملا مرتبط به اداره ها سازمان است و تعطیلی این روزها می تونه کلی خطرات دردسر ایجاد کنه ... چون واقعا ارتباطی به الکترونیکی سیستمی نمی باشد و کاملا مراجعه به اداره حضوری هستند
    • NP IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      الان شرکت های حمل و نقل دریایی اگر شما بررسی پرس و جو کنید خیلی از کارهاشون وابسته به مراجعه حضوری به اداره سازمان هاست که ربطی به الکترونیکی سیستمی در کشور نداره و هر مشکلی برای یک شناور دریایی پیش بیاد حتما باید به اداره مراجعه بشه ، که بارها این وضعیت برای شرکت های حمل و نقل دریایی اتفاق افتاده
    • NP IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      چطور می تونند بدون توجه به مشاغل دیگر یک چنین تصمیم نسخه تجویز وحشتناکی بدون فکر کردن برای برخی مشاغل سخت حتی دریایی در کشور بگیرند ، بسته تعطیل بودن اداره یعنی خوابیدن همه چیز حتی در زمان اتفاقات برخی مشاغل سخت .