۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶

در آیین تکریم اساتید و فرهیختگان اهل سنت مطرح شد؛

روحانیون اهل سنت در حوزه جهاد تبیین خوش درخشیدند

روحانیون اهل سنت در حوزه جهاد تبیین خوش درخشیدند

آیین تکریم اساتید و فرهیختگان اهل سنت به همت شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تکریم اساتید و فرهیختگان اهل سنت به همت شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار شد.

در ابتدا ملأ محمود مدرس استاد شاخص غرب کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در دهه‌ای هستیم که به مناسبت‌ها و بزرگداشت‌های مبارک و میمونی مزین شده و مردم این سرزمین از دیرباز این ایام که در آن میلاد حضرت معصومه و امام رضا و بزرگداشت بقاع متبرکه است را فراموش نکردند.

وی افزود: خوشحال هستیم که در این مناسبت‌های افتخارآمیز این مراسم‌های محبت انگیز به همت مدارس شورای برنامه‌ریزی علوم اسلامی اهل سنت و دیگر مجموعه‌ها برگزار می‌شود.

ملأ مدرسی ادامه داد: به خادمان علم و شریعت استان‌های مختلف اسلامی کشور بیان می‌کنم که خوشحال هستیم خدا این نعمت بزرگ را نصیب ما کرد تا محضر اساتید نورانی را درک کنیم.

این استاد فرهیخته اهل سنت بیان داشت: تا زمانی که در راستای تعلیم و تربیت بکوشیم و به حفظ آثار گذشتگان اهتمام داشته باشیم قطعاً دشمن از توطئه‌ها و فتنه‌های خود پشیمان و ناامید خواهد شد.

وی در ادامه تاکید داشت: نباید گذشتگان را فراموش کرد و نباید نسبت به زحماتی که کشیدند و درختی که کاشتند بی توجه باشیم؛ یادشان را همواره باید گرامی داشت. آنان پیشنه کاشتند و آیندگان از آن برداشت کرده و خواهند کرد.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در بیان شأن و اهمیت علم با وجود آیات گرانقدر قرآن کریم زبان‌ها قاصر هستند که چیز دیگری بگویند.

وی افزود: در آیات مرتبط با آفرینش اولین چیزی که خداوند به آدم بعد از خلقتش عطا می‌کند علم است. در حلقه علم و عبادت، پیامبر اکرم حلقه علم را انتخاب می‌کند و در بعضی از روایات عالم برتر از عابد ذکر شده است چرا که عابد به دنبال نجات خوبش و عالم به دنبال نجات بندگان پروردگار است، البته این علم مسؤولیت هم دارد و نباید در برابر ظلم سکوت کنند.

رستمی با بیان اینکه علما جانشینان انبیا هستند و این نشان از تعهد و وظیفه بزرگ علما را نشان می‌دهد اظهار داشت: یکی از حوزه‌های افتخارآمیز نظام انقلاب اسلامی تحول علمی است. فراموش نمی‌کنیم درگذشته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت علمی کشور چگونه بود تا جایی که مرکز کشور مجبور بود برای رفع کاستی‌های نیازهای عمومی و اولیه جامعه از اساتید خارجی استفاده می‌کردیم.

در ادامه مولوی ناروئی ریاست مرکز تخصصی خاتم‌الانبیاء در سیستان و بلوچستان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از راه‌هایی که برای پیشرفت دانشجویان می‌توانیم داشته باشیم

وی با تاکید به ضرورت ایجاد دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای روز و تاکید بر مهارت آموزی و پاسخگویی به مسائل معاصر عنوان کرد: امروز به کارگیری ابزارهای دیجیتال و نرم افزارهای تخصصی برای سازمان دهی و استناد دهی به منابع در امر آموزش بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: تقویت برنامه‌های پژوهشی به منظور تشویق پژوهشگران و و طلاب باید مورد توجه قرار گیرد، برگزاری سمینارها و همایش‌های پژوهشی برای ایجاد فرصت‌های تبادل نظر و اطلاعات در حوزه‌های تخصصی و توجه به آموزش‌های میان رشته‌ای در امر آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه ماموستا عبدالاسلام امامی مشاور اهل سنت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: روحانیون اهل سنت و تشیع همواره در این چهار دهه همواره منادی وحدت و اتحاد بودند.

ناروئی افزود: روحانیون اهل سنت در حوزه جهاد تبیین و در حوزه دفاع از مقاومت و ردم مظلوم فلسطین خوش درخشیدند. امروز یک جنگ نامتوازن و نابرابر در برابر جهان اسلام و مردم مقتدر فلسطین در حال انجام است و مهمترین نکته‌ای که بزرگان بیان کردند این است که فلسطین عرصه رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر است.

ماموستا امامی عنوان کرد: سی و پنج هزار شهید مظلوم که نیمی از آنان زنان و کودکان بی گناه است در برابر دیدگان همه جهانیان به خاک و خون کشیده می‌شود و جهان در برابر آن سکوت کرده است. در حال حاضر فلسطین منتظر اقدام عملی جهان اسلام است و این مهم را بارها روحانیون اهل سنت بیان کرده و به آن تاکید داشتند.

مشاور اهل سنت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امروز جهان در برابر دو آزمون بزرگ اکران و غزه هستند غربی چه کارهایی که برای اکراین انجام ندادند اما برای دفاع عملی از غزه هیچ اقدام عملی صورت نگرفت. لازم است جهان اسلام بیدار شود و این باعث تأسف است که دانشجویان آمریکایی و اروپایی بیدار شدند و به صحنه آمدند اما دریغ از یک اقدام عملی کشورهای همسایه غزه که هیچ کاری جز ارسال کفن نکردند. بسیاری هم افتخار می‌کردند که با هلیکوپتر از آسمان برای مردم غزه غذا می‌ریختند که این در شأن امت اسلامی نیست.

کد خبر 6107394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha