۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸

گروه تواشیح العباد در مدینه به اجرا پرداخت؛

سرودی که چشم زائران ایرانی در مدینه منوره را بارانی کرد

سرودی که چشم زائران ایرانی در مدینه منوره را بارانی کرد

سرپرست گروه تواشیح العباد در مدینه منوره با اشاره به اجرای سرودی حماسی درباره «شهدای خدمت» بیان کرد: در مدینه بودیم که متاسفانه خبر سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهانش کام همه ما را تلخ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی «العباد» استان خوزستان، که رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن در سال ۱۳۹۸ را در کارنامه دارد، از جمله گروه‌های همخوانی شناخته‌شده کشورمان است که امسال در قالب کاروان قرآنی نور به سرزمین وحی مشرف شده است.

سرپرستی گروه العباد اعزامی به حج ۱۴۰۳ بر عهده مرتضی طرفی است. این گروه هشت عضو دارد که هم اکنون پنج عضو آن با نام‌های نصرالله بریچی، خلیل سعیدی، صادق بیت سعید، مرتضی طُرفی و محمد امین سبحانی خالص در مدینه منوره حضور دارند.

مرتضی طرفی سرپرست گروه تواشیح العباد با تشریح برنامه‌های این گروه بیان کرد: هم اکنون در مدینه منوره هستیم و از اینکه توفیقی شد تا در خدمت زائران بیت الله الحرام باشیم خدا را سپاسگزاریم. با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌های متفاوت و متنوعی متناسب با شرایط زائران اجرا می‌کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار داشت: یکی از اجراهای ما با سانحه دلخراش سقوط بالگرد همزمان شده بود. شب پیش از اجرا با یکی از شاعران در اهواز به نام کریم مشعلی تماس برقرار کردیم و او برایمان اثری درباره گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهیدمان آقای رئیسی سرود. هنگام اجرای این برنامه در جمع زائران یکی از هتل‌های نزدیکی حرم نبوی تعداد بسیاری از آنها گریه می‌کردند و برای مظلومیت خادم الرضا (ع) به سوگ نشستند.

کد خبر 6119367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha