مجمع همکاری چین و کشورهای عربی در پکن برگزار می‌شود

مجمع همکاری چین و کشورهای عربی در پکن برگزار می‌شود

وزارت خارجه چین اعلام کرد سران ۴ کشور عربی برای شرکت در مجمع همکاری چین و کشورهای عربی روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی‌شفق، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار رهبر عرب برای شرکت در مجمع همکاری چین و کشورهای عربی به پکن سفر خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که «حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، قیس سعید، رئیس جمهور تونس و شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی در مراسم افتتاحیه دهمین کنفرانس وزیران مجمع همکاری دولت‌های چین-عرب شرکت خواهند کرد.

سران کشورهای عرب از روز سه شنبه وارد پکن می شوند و تا شنبه خواهند ماند. این مجمع روز پنجشنبه برگزار می شود که شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در آن حضور خواهد داشت.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و محمد سالم اولد مرزوک، همتای موریتانیایی وی، ریاست مشترک کنفرانس را بر عهده خواهند داشت. بنابر اعلام وزارت خارجه چین، وزرای خارجه یا نمایندگان کشورهای عربی و دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

این مجمع که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد، به عنوان یک ابتکار گفتگوی رسمی بین چین و اتحادیه عرب برای بحث در مورد مکانیسم هماهنگی چندجانبه اولیه بین دومین اقتصاد بزرگ جهان و کشورهای عربی عمل می کند.

کد خبر 6120530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha