۱۵ دی ۱۳۸۶، ۱۰:۵۱

سرتیپ میقانی خبر داد:

پرواز آزمایشی نسل سوم جنگنده صاعقه

پرواز آزمایشی نسل سوم جنگنده صاعقه

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پرواز آزمایشی نسل سوم جنگنده صاعقه و طراحی نسل چهار و پنج این جنگنده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ میقانی در حاشیه مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت شهید منصور ستاری و 12 تن از یارانش با بیان این مطلب اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از هشت سال دفاع مقدس توانسته است به پیشرفت و تحولات گسترده ای دست بزند که طراحی و تولید جنگنده های آذرخش و صاعقه از جمله این دستاوردها است که امروز ما شاهد پرواز آزمایشی نسل سوم جنگنده صاعقه هستیم.

وی افزود: امروز در ساخت هواپیماهای پیشرفته در داخل کشور به پیشرفت های چشمگیری دست یافته ایم که در حال حاضر در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و به دست متخصصان جوان داخل کشور نسل چهار و پنج هواپیماهای جنگنده در حال طراحی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش یاد آور شد: امروز ما با همت و تلاش متخصصان جوان خود توانسته ایم علاوه بر طراحی نسل چهار و پنج جنگنده های پیشرفته، در ساخت تجهیزات این جنگنده ها نیز از جمله رادار به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کنیم.

به گفته این مقام عالیرتبه ارتش، نسل سوم جنگنده صاعقه قرار است بعد از اتمام مراحل چک و پروازهای آزمایشی، در سال 86 به یگان هوایی این نیرو اضافه شود و همچنین نسل چهار و پنج این جنگنده ها نیز در آینده نه چندان دور طراحی و تولید شود.

امیر سرتیپ میقانی تاکید کرد که علاوه بر  نسل سوم جنگنده صاعقه، نسل های چهار و پنج این جنگنده ها با جنگنده های مدرن جهان از لحاظ تجهیزات مطابقت می کنند که تمامی مراحل طراحی و ساخت این جنگنده ها در داخل کشور است.

وی در خصوص دیگر دستاوردهای این نیرو به رادار ملی اشاره کرد و گفت: ما در نیروی هوایی توانسته رادارهای پیشرفته ای را طراحی و تولید کنیم، به طوری  که این رادارها قادرند انواع هواپیماهای جنگنده دشمن و تمامی ماهواره ها را رد یابی کنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ، اورهال کردن هواپیماهای غول پیکر ، ساخت انواع آتش بار را از دیگر دستاوردهای این نیرو عنوان کرد.

این مقام ارشد نیروی هوایی ارتش ادامه داد: ما پس از هشت سال جنگ تحمیلی و با سنگ بنایی که شهدا به خصوص شهید ستاری در نیروی هوایی گذاشتند، شاهد تحولات گسترده ای هستیم. ما امسال توانسته ایم به نوآوری های جدیدی دست پیدا کنیم که این امر  وابستگی ما را به کشورهای خارجی از بین برده است.

وی در پایان سخنان خود به برنامه های نیروی هوایی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش در دهه مبارکه فجر دستاوردهای جدیدی را که به دست آورده است قرار است به اطلاع عموم مردم برساند.

به گفته میقانی، دیدار با مقام معظم رهبری در تاریخ 19 بهمن ماه و بیعت با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از دیگر  برنامه های این نیرو در آن ایام به شمار می رود.

کد خبر 616111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha