۲۴ بهمن ۱۳۸۶، ۱۵:۵۵

همکاری های کشاورزی ایران و یونان گسترش می یابد

محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با سفر یونان در ایران پیرامون مهمترین زمینه های همکاری به ویژه در بخش کشاورزی بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با کوریوس کارافوتیاس سفر یونان در ایران پیرامون مهمترین زمینه های همکاری به ویژه در بخش کشاورزی بحث و گفتگو کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی و روابط خوب سیاسی دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و یونان قابلیت های خوبی برای توسعه همکاری به ویژه در زمینه های پنبه، ذرب، زیتون، شیلات، بیوتکنولوژی، گل و گیاهان زینتی خواهند داشت.

وی افزود: با فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور و تبادل هیئت های کارشناسی می توان بسیاری از زمینه های همکاری را عملیاتی و تسریع کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت استمرار همکاری ها گفت: آنچه موجب گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف می شود استمرار در توسعه همکاری هاست.

وی افزود: بخش غیردولتی کشاورزی ایران نیز زمینه های خوبی برای همکاری با بخش خصوصی کشور یونان خواهد داشت که بستر آن باید فرهم شود.

همچنین در ادامه این دیدار سفیر یونان با استقبال از توسعه همکاری های اقتصادی و کشاورزی دو کشور گفت: بخش زیادی از فعالیتهای اقتصادی یونان مربوط به کشاورزی است و این کشور آماده هرگونه همکاری در این زمینه ها با ایران است.

وی افزود: ایجاد بازارهای مشترک، تولید پنبه و کتان و انتقال تجارب در زمینه مقابله با خشکسالی از دیگر زمینه های مناسب همکاری بین دو کشور خواهد بود. 

کد خبر 638235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha