۲۳ خرداد ۱۴۰۵، ۱۲:۵۸

اعزام ۱۱ شمشیرباز به مسابقات قهرمانی آسیا/ غیبت در یک اسلحه

اعزام ۱۱ شمشیرباز به مسابقات قهرمانی آسیا/ غیبت در یک اسلحه

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در حالی در هر سه اسلحه مردان و زنان برگزار می‌شود که ایران ۱۱ نماینده در این رقابت‌ها خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، شمشیربازی ایران که سال گذشته به خاطر جنگ ۱۲ روزه، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی اندونزی را از دست داد، در دوره جدید این رقابت ها نماینده خواهد داشت.

این مسابقات از ۲۹ خرداد به میزبانی هند آغاز می شود و طی آن شمشیربازان شرکت کننده در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره مردان و زنان به مصاف حریفان شان می روند. ایران البته تنها ۱۱ نماینده در این دوره مسابقات خواهد داشت.

شمشیربازی ایران با ترکیب کامل و ۴ نفره در دو اسلحه سابر و اپه مردان عازم مسابقات قهرمانی آسیا می شود. در هر اسلحه سابر، اپه و فلوره زنان تنها یک نماینده خواهد داشت و در اسلحه فلوره مردان هم اعزامی ندارد.

ترکیب شمشیربازان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا به این شرح است:

اسلحه سابر مردان
* علی پاکدامن، محمد فتوحی، نیما زاهدی، طاها کارگرپور

اسلحه اپه مردان
* بهنام بیک، محمد اسماعیلی، علی نمازی، امیرحسین موحشی

اسلحه سابر دختران
* نجمه سازنچیان

اسلحه فلوره دختران
* زهرا کارگر

اسلحه اپه دختران
* عطیه سادات دستخوش

محمد رهبری هدایت تیم ملی شمشیربازان اسلحه سابر را در رقابت های قهرمانی آسیا بر عهده دارد. هدایت شمشیربازان اسلحه اپه هم با «یوگنی بریوکوف» روسی است. شمشیربازان ایران در قالب سه گروه عازم محل برگزاری رقابت های قهرمانی اسیا در هند می شوند.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا تاثیر مستقیم روی رنکینگ شرکت کنندگان دارد.

کد مطلب 6858705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha