۱۷ شهریور ۱۳۸۷، ۱۴:۲۲

اختصاصی مهر /

استادان ممتاز دانشگاه تهران دیرتر بازنشسته می شوند

استادان ممتاز دانشگاه تهران دیرتر بازنشسته می شوند

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه هیچ فردی تا کنون مشمول آیین نامه استاد ممتازی نشده است، گفت: آیین نامه استادی ممتازی دانشگاه تهران در سال 1386 به تصویب هیئت امنای دانشگاه رسیده و بر اساس آن استادانی که استاد ممتاز دانشگاه تهران می شوند دیرتر بازنشسته خواهند شد.

دکتر محود کمره ای در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: استاد ممتازی در عمل مانند یک مرتبه ارتقا بعد از استادی دانشگاه است که البته ضوابطی دارد. اگر افرادی بر طبق ضوابط و آیین نامه استاد ممتاز شوند از مزایایی مانند طولانی مدت تر شدن عمر کاری شان بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: هنوز هیچ پرونده ای بر اساس آیین نامه استاد ممتازی دانشگاه تهران نهایی نشده یعنی هیچ یک از استادان دانشگاه تهران هنوز از طریق ضوابط مندرج در آیین نامه به مرتبه استادی ممتازی در دانشگاه تهران ارتقا پیدا نکرده اند.

نحوه استاد ممتاز شدن در سالهای گذشته در دانشگاه تهران 

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره برخی استادانی که عنوان استاد ممتاز به آنها اطلاق می شود به مهر گفت: چند سال قبل عده ای از اساتید بنام و شاخص و استوانه های علمی دانشگاه تهران را به عنوان اساتید ممتاز نام بردند و ضمن تقدیر و تشکر و اهدای لوح های تشکر از زحمات و خدمات علمی شان قدردانی کردند و به نام اساتید ممتاز دانشگاه تهران شناخته شدند ولی برای استاد ممتاز شدن آن اساتید ممتاز آیین نامه و موضوع یا ضابطه قانونی خاصی وجود نداشت.

دکتر کمره ای ادامه داد: اطلاق عنوان استاد ممتازی به برخی اساتید که در چند سال گذشته صورت گرفت صرف این بود که اساتید بسیار خوب، قوی، علمی و مورد احترام جامعه علمی کشور بودند و به این ترتیب به آنها عنوان استادی ممتازی داده شد و خیلی از افرادی که در آن لیست بودند همچنان تا سالهای کهولتشان مانند مرحوم دکتر شهیدی فعالیت علمی شان را در دانشگاه تهران ادامه دادند اما آنچه که در حال حاضر در دانشگاه تهران به عنوان استاد ممتاز وجود دارد مصوبه هیئت امنا است که طبق آن باید عمل شود.

کد خبر 745482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha