۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۳، ۱۵:۱۸

پيكر شهيد محمد حسين ابراهيمي مدير كالج اسلامي مطالعات اسلامي گويان وارد تهران شد

مراسم استقبال از پيكر شهيد حجه الا سلام والمسلمين شيخ محمد حسن ابراهيمي مدير كالج اسلامي كشور گويان صبح امروز در فرودگاه مهر آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي  مهر ، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين ابراهيمي  مدير كالج اسلامي مطالعات اسلامي گويان ( در شمال شرقي آمريكاي جنوبي) در تاريخ 14/1/1383 هنگام خروج از اين موسسه توسط افراد ناشناس ربوده شد و علي رغم ناشناس ماندن هويت ربايندگان و تلاش هاي وزارت امور خارجه و اعزام چند تن از متخصصان امر براي روشن شدن وضعيت نامبرده،  جسد وي در روز 16/2/1383 در حالي كه چندين گلوله بر پيكر وي شليك شده بود پيدا شد .

در زمان ربوده شدن وي ، هنري گرين رئيس پليس جرج تاون ( پايتخت گويان ) در گفتگويي با خبرگزاري فرانسه  اعلام كرده بود كه با تشكيل گروهي مشغول بازجويي از برخي افراد هستيم تا به جزئيات اين مسئله پي ببريم و درصديم تا اين فرد را پيدا كنيم و اورا به سلامت به خانه اش بازگردانيم .

روشن خان يكي از روحانيون مسلمان گويان كه همكاري نزديكي با اين كالج اسلامي دارد نيزدر گفتگويي با خبرگزاري فرانسه گفت : گمان مي كنم ابراهيم ممكن است در ارتباط با اختلافات بين المللي بر سر مالكيت اين سازمان اسلامي كه از سوي ايرانيان مسلمان حمايت مالي مي شود ربوده شده باشد .

پس از ربوده شدن وي خرازي وزير امور خارجه در گفتگوي تلفني با وزير خارجه گويان خواستار روشن شدن وضعيت ايراني ربوده شده  در اين كشور شد .

وزيرامورخارجه گويان نيز با ابراز تاسف از حادثه پيش آمده ، بر اراده جدي دولت گويان براي استفاده از تمام امكانات خودش جهت آزادي هرچه سريعتر محمدحسن ابراهيمي، روحاني ايراني و استاد مركز فرهنگي گويان تاكيد كرد و اظهار داشت: با هدف اتخاذ تصميمات و تدابير لازم جهت آزادي نامبرده در انتظار گزارش كامل پليس از حادثه بوده و در اين خصوص با رييس جمهور گويان و نيز سفير اكروديته جمهوري اسلامي ايران در گويان در حال رايزني و گفتگوي مستمر مي باشد.

اين در حالي است كه پس از ربوده شدن محمدحسن ابراهيمي، استاد مركز فرهنگي گويان در جريان بازگشت از ساختمان مركز فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي در كاراكاس به محض اطلاع از وقوع اين حادثه، با مراجع ذيربط در ارتباط بوده و موضوع را از نزديك پيگيري مي نمايد و در همين ارتباط سفير كشورمان در ونزوئلا با سفر به گويان موضوع را از نزديك پيگيري مي كند .

اما سرانجام پيكر بي جان اين شهيد بزرگوار 33 روز پس از ربوده شدن و درحالي كه چند  گلوله به وي شليك شده بود پيدا شد  و امروز به ميهن اسلامي بازگشت.  پيكر وي براي تشييع به حرم حضرت معصومه در قم انتقال يافت . 


محمد حسن ابراهيمي متولد 1346 داراي يك فرزند دختر و از طلاب و روحانيون فاضل استان بوشهر و مقيم حوزه علميه قم بود كه به دو زبان عربي و انگليسي تسلط كامل داشت.

وي پيش از اتمام تحصيلات در سطح حوزه و درس خارج فقه و اصول در مقطع ليسانس علوم قضايي از مدرسه عالي قضايي دانشگاه قم و فوق ليسانس حقوق بين الملل از دانشگاه مفيد فارغ التحصيل شد.

وي سوابق اجرايي و مديرتي فرهنگي و تبليغي ، تحقيقات، فعاليتهاي متمركز و غيرمتمركز در زمينه هاي مختلف داشت.

کد خبر 78567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha