۱۰ مرداد ۱۳۸۸، ۱۷:۰۱

تاثیر کمتر توده اخیر گرد و غبار نسبت به گذشته/ هوا در حالت ناسالم است

تاثیر کمتر توده اخیر گرد و غبار نسبت به گذشته/ هوا در حالت ناسالم است

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شدت توده جدید گرد و غبار و نفوذ آن به آسمان تهران را نسبت به آلودگی گذشته دارای تاثیر کمتر دانست.

یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این مطلب گفت: اخطاریه اداره هواشناسی که نفوذ گرد و غبار در 24 ساعت آینده را به نقاط مرکزی ایران بازگو می کند، تاثیراتی را بر تهران هم خواهد داشت اما نسبت به آلودگی قبلی محدود تر است.

این اظهارات در حالی از سوی رشیدی بیان می شود که پیش بینی های مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران نشان می دهد شاخص کیفیت هوا در آستانه ناسالم بودن است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با تاکید بر اینکه ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران متعلق به شهرداری نشان از سالم بودن هوا است و هیچ کدام از آلاینده ها بالاتر از حد استاندارد نیست و احتمالا در روزهای آینده هم همینطور باشد.

با این حال مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران پیش بینی کرده؛ شاخص کیفیت هوا در آستانه ناسالم بودن قرار دارد و از بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالخوردگان و همین طور بیماران آسمی خواسته شده از تردد در هوای آزاد تردد نکنند.

با این حال بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا بر میزان غلظت آلاینده های دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده های ازن و ذرات معلق کاسته شده است و البته در میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن تغییری ملاحظه نمی شود با این حال هوا الان در حالت ناسالم است.

کد خبر 922001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha