۳۰ تیر ۱۳۸۳، ۱۴:۴۶

حسن روحاني در ديدار با معاون وزير امور خارجه ايتاليا:

پاسخ مثبت جامعه بين الملل به همكاري ايران بسته شدن پرونده ايران است

دبيرشوراي عالي امنيت ملي گفت: انتظار ما پس از همكاري گسترده با آژانس در پذيرش بازرسان اين سازمان و ارايه گزارش جامع به آن و امضا و اجراي داوطلبانه پروتكل الحاقي، پاسخ مثبت جامعه بين الملل و بسته شدن پرونده ايران دراجلاس شوراي حكام است.

به گزارش خبرگزاري مهر، حسن روحاني روز سه شنبه در ديدار با آلفردو مانتيكا معاون وزيرامورخارجه ايتاليا درخصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران با تاكيد دوباره بر اينكه جمهوري اسلامي ايران هرگز به دنبال دستيابي به سلاح هسته اي نيست، گفت: درعين حال ايران از حق مشروع و قانوني خود در جهت فعاليت صلح آميز هسته اي نخواهد گذشت.

وي اضافه كرد: بيانيه 21 اكتبر تهران نشان داد كه ايران به حل و فصل مسايل بين المللي از طريق گفتگو، همكاري و اعتماد سازي پايبند است. ايران همه اقدامات لازم براي ارتقاي اعتماد بين المللي درباره فعاليت هاي هسته اي خود انجام داده و در انتظار پايبندي طرف مقابل به تعهدات و مقررات بين المللي است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با ابراز رضايت از سطح بسيار خوب روابط دوجانبه، رفت و آمد مسئولان دوكشور درسطوح مختلف را بيانگر اراده جدي طرفين براي تعميق هرچه بيشتر مناسبات دوجانبه دانست.

وي با ابراز خشنودي از اينكه ايتاليا همچنان مقام نخست را در روابط اقتصادي اتحاديه اروپا با جمهوري اسلامي ايران دارا است، خواستار تداوم رايزني ها در كليه مسايل دوجانبه و موضوعات مهم منطقه اي و بين المللي شد.

روحاني با اشاره به همكاري دوكشور درخصوص مسايل افغانستان، اظهارداشت: درنتيجه همكاري دو كشور براي استقرار دولت در اين كشور، وضعيت مناسب فعلي را در افغانستان شاهد هستيم.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در خصوص عراق گفت: ما از تشكيل دولت موقت در عراق استقبال مي كنيم و مصمم به همكاري با اين دولت هستيم، دولت فعلي عراق بايد با برگزاري انتخابات آزاد، فراگير و سالم زمينه حاكميت ملي در عراق را فراهم كند.

وي اضافه كرد: تضمين حاكميت ملي عراق فقط با پايان اشغال و خروج همه اشغالگران از عراق امكان پذير است.

روحاني استقرار ثبات و امنيت در عراق، تامين نيازهاي اوليه مردم، ايجاد زمينه مناسب براي  برگزاري انتخابات و حفظ يكپارچگي عراق را از ضرورت هاي فوري عراق دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه ها آماده ايفاي هرگونه نقش مثبت است.

معاون وزير خارجه ايتاليا نيز با توصيف روابط دوجانبه ايران و ايتاليا درسطح بسيار عالي، خواستار تداوم همكاري ها در همه زمينه هاي مورد علاقه و مشترك شد.

وي با تقدير از نقش بسيار سازنده و مثبت ايران در قبال تحولات افغانستان و عراق، بر اهميت نقش ايران به عنوان يك همسايه تاثيرگذار بر تحولات عراق در جهت كمك به انتقال قدرت و ايجاد ثبات و امنيت در عراق تاكيد كرد.

مونتيكا با اشاره به همكاري مثبت ايران با آ‍ژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: ما از فعاليت تحسين برانگيز ايران براي جلب نظر و ايجاد اعتماد بين المللي استقبال مي كنيم و خواستار تداوم مذاكرات پويا و سازنده ايران با آژانس و اروپا تا حصول نتيجه نهايي، مي باشيم.
کد خبر 96870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha