۲۰ دی ۱۳۸۸، ۹:۱۰

طرحهای نیمه کاره ورزشی - 16/

78 طرح ورزشی نیمه کاره در گلستان در حسرت اعتبار

78 طرح ورزشی نیمه کاره در گلستان در حسرت اعتبار

گرگان - خبرگزاری مهر: گلستان برای دستیابی به سرانه ورزشی استاندارد با کمبود فضای ورزشی و اعتبار روبروست که تکمیل طرحهای نیمه کاره می تواند در رفع این مشکل رهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، در حال حاضر سرانه فضای ورزشی گلستان شش دهم متر مربع بوده که تا رسیدن به سرانه استاندارد چهار دهم متر مربع فاصله دارد و به گفته مسئولان تا پایان سال جاری رفع این کمبود محقق نمی شود.

مدیرکل تربیت بدنی گلستان در این زمینه به خبرنگار مهر در گرگان افزود: 78 طرح ورزشی نیمه کاره در استان وجود دارد که برای تکمیل آن نیاز به اعتبار داریم.

قربانعلی پاشا افزود: از این تعداد طرحها پنج استادیوم ورزشی بوده و بقیه شامل سالنهای ورزشی سرپوشیده و روباز در مناطق مختلف استان از جمله روستاهاست.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری به طور متوسط هفته ای یک طرح ورزشی و در مجموع 21 طرح به بهره برداری می رسد که در رشد فضا و سرانه ورزشی کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع طرحهای در دست اجرا 10 پروژه ورزشی در روستاهای استان در دست اقدام بوده و تاکنون 18 پروژه روستایی در استان افتتاح شده که 9 طرح مربوط به سالنهای سرپوشیده است.

80 درصد مصوبات ورزشی گلستان تکمیل شد

پاشا به مصوبات دو سفر هیئت دولت به استان اشاره و اضافه کرد: در مجموع 80 درصد مصوبات سفر اول هیئت دولت در استان تکمیل شد و 20 درصد از جمله ورزشگاه پنج هزار نفره در دست اقدام است.

مدیرکل تربیت بدنی گلستان بیان داشت: 32 طرح مصوب دولت براساس زمان بندی باید حدود چهارسال تکمیل شود و به بهره برداری برسد که این طرحها نیز درحال اقدام است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل 78 طرح ورزشی نیمه کاره استان را 300 میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار برنامه ریزی و حمایت مسئولان امر در این زمینه شد.

سالنهای اختصاصی نیاز اساسی ورزش گلستان

پاشا، داشتن سالنهای ورزشی اختصاصی را از جمله نیازمندیهای فراروی استان ذکر کرد و گفت: داشتن سالنهایی مانند سالن اختصاصی شمشیربازی، تکواندو، کشتی و ... از جمله نیازهاست.

وی سرانه فضای ورزشی استان را شش دهم متر مربع اعلام کرد و گفت: در چهار سال اخیر سرانه ورزشی استان از دو دهم به شش دهم متر مربع رسید و به نظر می رسد نتوانیم تا پایان سال به حد استاندارد که یک متر مربع است، برسیم.

اسپانسر کیمیای نایاب ورزش گلستان

مدیرکل تربیت بدنی گلستان، نداشتن اسپانسر را از مهمترین چالشهای فراروی توسعه ورزش استان بیان کرد و گفت: این مشکل درحالیسیت که تیمهای زیادی از جمله بستکبال، والیبال، کبدی، فوتبال و ... از این استان در لیگهای مختلف کشور شرکت دارند.

وی عنوان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان و استاندار گلستان بتوانیم نسبت به جذب اسپانسر و حمایت مالی از ورزش استان تلاش کنیم و روند توسعه ورزش منطقه را شتاب بخشیم.

 285 قهرمان جهانی، آسیایی، بین المللی و پاراالمپیک در استان وجود دارد که در یکسال اخیر عنوانهای خوبی برای کشور و استان کسب کرده اند.

همچنین استان گلستان با 74 هزار و 116 ورزشکار سازمان یافته، مقام اول سازماندهی ورزشکاران در کشور را داراست.

وی ارتقاء سرانه ورزشی از دو دهم مترمربع به شش دهم مترمربع، کسب مقام دوم در عملکرد ورزش بانوان در کشور، کسب مقام برتر در آموزش کشور را از جمله دستاوردهای این اداره کل دانست و بر ارتقا کمیت و کیفیت سالنهای ورزشی تا رسیدن به حد استاندارد تاکید کرد.

کد خبر 1000634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha