۷ مرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۱۲

جعفری زرند:

کاوش شناسی تپه اشرف آغاز شد/ جابجایی نخاله‌ها در تپه تاریخی با بیل مکانیکی

کاوش شناسی تپه اشرف آغاز شد/ جابجایی نخاله‌ها در تپه تاریخی با بیل مکانیکی

اصفهان - خبرگزاری مهر: ‌سرپرست هیئت حفاری تپه اشرف گفت:‌ از 10 روز پیش تاکنون عملیات کاوش شناسی تپه تاریخی اشرف آغاز شده است و برای تخلیه نخاله ها از این تپه از بیل مکانیکی استفاده می شود.

علیرضا جعفری زند در گفتگو با جبرنگار مهر در اصفهان با اشاره به اینکه در سال 78 مطالعاتی در خصوص این تپه باستانی داشته ایم ،افزود: ‌اکنون مرحله اول کاوش آغاز شده و روزانه حجم زیادی خاک از این تپه تاریخی برداشت می‌شود که البته این برداشتها طبیعی است.

جعفری زند در پاسخ به این سئوال که چرا از بیل مکانیکی در این تپه تاریخی استفاده شده چنانچه اکنون رد پایی از بیل مکانیکی نیز به چشم می‌خورد، اظهار داشت: هر چیزی کاربرد خود را دارد و باید دلیل بودن آن را دانست و بنده شخصا باستان شناس و دلسوز میراث فرهنگی هستم.

‌سرپرست هیئت حفاری تپه اشرف با اشاره به اینکه متاسفانه این تپه تاریخی محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی شده ادامه داد:‌ حتی در عصر حاضر نیز عده‌ای نخاله های ساختمانی خود را در این مکان تخلیه می‌کنند که برای برداشت آن از بیل مکانیکی استفاده می‌شود.

جعفری زند اظهار داشت: حتی در آینده نیز برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی از این محل از بیل مکانیکی استفاده خواهیم کرد.

‌سرپرست هیئت حفاری تپه اشرف خاطرنشان کرد: حتی در چند روز گذشته نیز روی این تپه تاریخی نخاله خالی کرده اند.

تپه‌ اشرف یکی از مهم‌ترین تپه‌های تاریخی اصفهان است که سابقه تاریخی آن به دوره پیش از اسلام باز می‌گردد.

در هر صورت انتظار می‌رود تا مراحل کاوش و باستان شناسی این تپه تاریخی که به عنوان پیشانی شهر اصفهان شناخته می‌شود دقت لازم وجود داشته باشد تا شاهد از میان رفتن آثار تاریخی و نشانه‌هایی از تمدن ایرانیان نباشیم.

کد خبر 1124954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha