۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۲:۱۵

سازمان دامپزشکی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است

ایلام - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: سازمان دامپزشکی از جایگاه ویژه ای در کشور و جهان برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر از ایلام، حجت الاسلام محمدنقی لطفی در دیدار با مدیرکل، مدیران و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان، که به مناسبت روز جهانی دامپزشکی انجام پذیرفت، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: دامپزشکی ارتباط تنگاتنگی با مردم و تأمین بهداشت دام و جلوگیری از آلودگی دامها داشته و بحمدالله نظارت بسیار خوبی بر ذبح شرعی انجام می دهد.

وی تصریح کرد: ما شاهد زحمات و تلاش های گوناگون مجموعه دامپزشکی هستیم و امیدواریم در سال جهاد اقتصادی این سازمان بتواند گام های بلندی در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری بردارد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل دامپزشکی استان نیز با ارائه گزارشی اظهار داشت: سازمان جهانی دامپزشکی به پاس و برای گرامیداشت خدمات دامپزشکان و کادر دامپزشکی، سال 2011 را بنام سال دامپزشکی و دهم اردیبهشت ماه مصادف با 30 آوریل 2011 را به نام روز جهانی دامپزشکی نامگذاری نمود.

وهاب پیرانی افزود: تشکیلات دامپزشکی در کشور ما سابقه ای بیش از 80 سال داشته و نیرو های این مجموعه در گمنامی، خدمات ارزشمندی به اقتصاد، امنیت غذایی، تولید محصولات دامی و خودکفایی کشور ارائه می دهند.

وی گفت: هدف دامپزشکی تأمین بهداشت دام و فرآورده های خام دامی و پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

مدیرکل دامپزشکی در ادامه افزود: وظیفه حراست و مراقبت از این سرمایه عظیم در استان بر عهده دامپزشکی بوده که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی توسعه دامپروری و تلاش برای خود کفایی در تولید محصولات دامی یکی از اهداف استراتژیک کشور بوده و به جرأت می توان گفت که این امر بیش از 90 درصد  تحقق یافته و دامپزشکی در رسیدن به این هدف نقشی بی بدیل داشته است.

کد خبر 1302758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha