۱۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۰۰

ربانی:

ورزش روستایی در گلستان به حاشیه رفته است

ورزش روستایی در گلستان به حاشیه رفته است

گرگان - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی استان گلستان گفت: پس از اجرای طرح کوچ در برخی از مناطق سیل خیز شرق استان، هنوز بعضی از روستاها فضایی برای ورزش در اختیار ندارند و گویی موضوع ورزش روستایی به حاشیه رفته است.

حسن ربانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: روستای بق قجه پائین یکی از توابع شهرستان مراوه تپه است که با وجود پیگیری های فراوان شورا مبنی براحداث یک سالن ورزشی در این روستا تاکنون هیچ پاسخ درستی از سوی مسئولین دریافت نشده و این در حالی است که شورای روستا زمینی را جهت احداث مکان ورزشی به این امر اختصاص داده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان مراوه تپه بیان کرد: از سال 1371 به خاطر موقعیت استقرار روستای بق قجه پایین (داشلی الوم) بخش گلیداغ، متقاضی طرح کوچ بودیم که با اختصاص حدود 15 هکتار از مراتع از سوی اداره منابع طبیعی به بنیاد مسکن مازندران و پیگیریهای شوراهای اسلامی مراوه تپه در بهمن ماه 83 از طریق وزارت کشور دستور طرح کوچ حوادثی صادر شد.
 
ربانی اظهار داشت: پیش از کوچ و ساخت و ساز روستائیان دبستان، مخزن آب و شبکه لوله کشی داخل روستا آماده شد و در مجموع 25 میلیون تومان اعتبار برای حل موقت مشکل آب در غالب طرح ملی آبرسانی هزینه شد که با سیل ویرانگر مرداد ماه 1384 بقیه اهالی روستا به جز سه، چهار خانوار دامدار و کشاورز به سایت جدید نقل مکان کردند.
 
وی با اشاره به اینکه در طرح تفکیکی بنیاد مسکن تدارکی برای اختصاص زمین ورزش پیش بینی نشده بود، گفت: با مصوبه شورای اسلامی از سال 80-81 در امر ورزش و 52 هکتار از زمین های کنار سایت جدید برای ساخت سالن ورزش اختصاص یافت.
 

 
عضو شورای اسلامی استان گلستان تصریح کرد: باوجود نامه نگاری های فراوان میان تربیت بدنی و منابع طبیعی کلاله و استان، برای گرفتن سند زمین ورزشی، تاکنون این پیگیریها به دلیل عدم حضور نماینده تربیت بدنی بلاتکلیف مانده است که این امر منجر شد تا این مراحل مجددا از سال 85-86 بین تربیت بدنی کلاله و استان و منابع طبیعی کلاله – استان برای کمیسیون ماده 69، از سر گرفته شد.
 
حسن ربانی ادامه داد: با تمام اینها درحال حاضر مسئول مربوطه با اعلام اینکه دستورالعمل کمیسیون 69 به پایان رسیده است خواهان پیگیری این امر از طریق ماده 4 گردید و این درحالی است که نقشه این طرح هادی است.
 
عضو شورای شهر مراوه تپه با اشاره به اینکه بعد از گذشت 19 سال از طرح کوچ متوجه شدم نقشه موجود بنیاد نقشه طرح تفکیکی است نه طرح هادی، یادآور شد:  اکنون پس از تمامی تلاش های صورت گرفته باید نقشه طرح تفکیکی روستا را که سراسر مشکل است به طرح هادی تبدیل و دوباره پیگیر زمین ورزش شوم.
 
وی با اشاره به اینکه به راحتی بخشی از زمین های مراتع از سوی رئیس بنیاد مسکن کلاله به مخابرات اختصاص می یابد، عنوان کرد: متاسفانه این درحالی است که پاسخ آنان به اختصاص زمین ورزشی با پاسخی همچون شورا باید از منابع طبیعی فرم واگذاری داشته باشد، همراه است.
 
این عضو شورای اسلامی بخش گلیداغ، تصریح کرد: به دنبال نارضایتی شوراهای روستایی طرح کوچ مراوتپه خواستار پاسخگویی سئوالات و ابهامات این طرح از ریاست بنیاد مسکن کلاله و رئیس منابع طبیعی شدیم که متاسفانه پاسخ روشنی دریافت نشد.

عضو شورای اسلامی استان گلستان در پایان از استاندار، مدیران ارشد استانی و شهرستانی و همه مسئولین خواست تا با بررسی تمامی مدارک و مستندات لازم نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و به خواسته نماینده این مردم که بی شک خواسته خود انهاست، رسیدگی کنند. 
کد خبر 1329718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha