۱۳ تیر ۱۳۹۰، ۱۳:۰۷

مختارنامه صحنه های زیبایی از واقعه کربلا را خلق کرد

مختارنامه صحنه های زیبایی از واقعه کربلا را خلق کرد

مشهد - خبرگزاری مهر: بازیگر نقش جاریه در سریال مختارنامه گفت: مختارنامه صحنه های زیبایی از واقعه کربلا را خلق کرد و به عنوان یکی از عوامل این سریال آرزو دارم صحنه های فیلمبرداری شده مربوط به حضرت ابوالفضل(ع) به طور کامل پخش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه چهره خلیلی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اظهار تاسف از اینکه ممکن است صحنه های مربوط به نمایش چهره حضرت عباس(ع) از سریال مختارنامه حذف شود، افزود: من به عنوان یکی از کسانی که از نزدیک در جریان ساخت مختارنامه بودم، به چشم خودم زحمات فراوان دست اندرکاران این مجموعه را دیدم و اگر صحنه ای از این سریال حذف شود باید برای همه آن زحمات و تلاش های صادقانه حسرت خورد.

خلیلی با بیان اینکه به اعتقاد من اگر مردم چهره حضرت عباس(ع) را ببینند به لحاظ عاطفی با ایشان رابطه نزدیک تری برقرار خواهند کرد یادآور شد: مردم ایران عشق و علاقه عجیبی به حضرت اباالفضل(ع) دارند که این عشق و علاقه از لا به لای کتاب های تاریخی و سخنرانی ها حاصل شده و به نظر من اگر مخاطبان چهره ایشان را هم ببینند این عشق و علاقه مضاعف می شود.

بازیگر سریال "در چشم باد" با اشاره به اینکه مختارنامه در ارائه تصویری از واقعه کربلا موفق بوده است، اظهار داشت: چون ما قرنها با این حادثه فاصله داریم، فقط از طریق شنیده ها و گفته ها توانسته ایم ذهنیتی از واقعه کربلا به دست آوریم که مختارنامه این فرصت را به ما داد تا با زبان تصویر و نمایش خود را به این واقعه نزدیک کنیم.

بازیگر نقش جاریه در سریال مختارنامه افزود: مختارنامه صحنه های زیبا، به یادماندنی و بکری از واقعه کربلا را خلق کرد که این صحنه ها به باورها و ذهنیاتی که مردم ما از کربلا و عاشورا دارند نزدیک است.

وی به استقبال مخاطبان از سریال مختارنامه در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این استقبال گسترده نشان دهنده علاقه مخاطبان به سریال های مذهبی به ویژه با موضوع تاریخ اسلام است.

خلیلی ادامه داد: البته این اقبال گسترده نشان دهنده این نیز هست که ما در زمینه تاریخ اسلام با خلاء فیلمهای فاخر و خوب روبرو هستیم و من به عنوان یک بازیگر از اینکه توانستم به اتفاق همکارانم بخشی از این خلاء را پر کنم خوشحالم.

بازیگر سریال "کلاه پهلوی" با اشاره به اینکه داوود میرباقری در زمینه ساخت فیلم های تاریخی مذهبی کارنامه درخشانی دارد تصریح کرد: کارگردان مختارنامه به دلیل تجربیاتی که از ساخت این گونه فیلم ها به دست آورده، توانسته است به طور عمیق با تاریخ اسلام آشنا شود و به کنه حقایق تاریخی نزدیک شود.

وی دیالوگ های سریال مختارنامه را یکی از نقاط قوت فیلمهای داوود میرباقری عنوان کرد و یادآور شد: دیالوگ های میرباقری خاص خود اوست و به کارهای او هویت می بخشد و به اعتقاد من میرباقری مکتب خاصی در نوشتن دارد که آثار او را شاخص می کند.

خلیلی با بیان اینکه برای ایفای نقش جاریه در سریال مختارنامه سختی های بسیاری را متحمل شده است یادآور شد: من به دلیل اینکه سالهای بسیاری را در انگلستان گذرانده بودم و به زبان فارسی تسلط کافی نداشتم به خصوص اینکه دیالوگ های مختارنامه ادبیات خاص خود را داشتند، با سختی های فراوانی توانستم این دیالوگ ها را حفظ کنم.

این بازیگر، سریال مختارنامه را نقطه عطفی در کارنامه بازیگری اش دانست و تاکید کرد: وقتی برای بازی در سریال مختارنامه دعوت شدم تازه از خارج از کشور برگشته بودم و تجربه لازم برای بازیگری را نداشتم اما کارگردان مختارنامه به من اعتماد کرد و این نقش سخت را به من سپرد و من از اینکه می بینم مردم  سریال مختارنامه و نقش جاریه را دوست دارند و با آن ارتباط برقرار کرده اند خدا را شاکرم.

سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در رشته های عکس، فیلم و فیلم نامه، تیرماه سال جاری در مشهد برگزار می شود.

کد خبر 1350954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha