۱۰ آبان ۱۳۹۰، ۱۶:۵۷

با حضور هیئت مصری؛

نشست تخصصی نقش زنان در انقلاب مصر برگزار شد

نشست تخصصی نقش زنان در انقلاب مصر برگزار شد

نشست تخصصی نقش زنان در انقلاب مصر با حضور هیئت بانوان مصری در محل سازمان ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در این نشست که امروز سه شنبه در سالن مجتمع امام خمینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد خانم "عواطف ابوشادی" پژوهشگر مسائل اسلامی و فعال سیاسی مصر گفت: بدون شک انقلاب اسلامی بر انقلاب مصر تاثیر داشته و ما از انقلاب ایران به عنوان الگویی استفاده کرده ایم.

وی با اعلام اینکه ما خواهان اسلام هستیم تصریح کرد: بیداری اسلامی در مصر با چالش های متعددی روبرو است و یکی از مشکلات اساسی ما در این راه ، سوءاستفاده های آمریکا و اسرائیل از آن است.
 
وی همچنین چالش دیگر در مصر را برخی جریانهای تندرو عنوان کرد که در صدد خارج کردن انقلاب مصر از مسیر خود هستند و همچنین در خصوص نقش زنان در انقلاب مصر گفت: ما به عنوان زنان مصری از جریانهای چپ و راست خسته شده ایم و می خواهیم اسلام را به عنوان محور اصلی کار خود قرار دهیم.
 
"شیما دمرداش العقالی" دیگر بانوی مصری حاضر در این نشست بود که از فعالان دانشجویی به شمار می رفت و طی سخنانی گفت: انقلاب مصر انقلاب کاملا مردمی بود و ما خواهان ایجاد دموکراسی در این کشور هستیم.
 
وی همچنین به پایان نامه تحصیلی خود اشاره کرد و گفت: من ولایت فقیه را به عنوان تز انتخاب کردم تا نحوه حکومت در ایران را بشناسم و همچنین در خصوص روابط ایران با مصر موضوعاتی را بدست آورم.
 
در این نشست "نجله القلیوبی" مشاور حزب العمل نیز به چالش های پیش روی انقلاب مصر اشاره کرد و اظهار داشت: ما به یک باره انقلاب کردیم و هنوز برای پایه ریزی حکومت خود وقت نیاز داریم.
 
وی همچنین به انتخابات قریب الوقوع در مصر اشاره کرد و گفت: من اعتقاد دارم در انتخابات آینده اسلامگرایان مصر اکثریت کرسی ها را در آن خود خواهند کرد.
کد خبر 1449805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha