۱۵ آبان ۱۳۹۰، ۱۸:۲۹

صالحی اعلام کرد:

برنامه ریزی برای افزایش حجم مبادلات ایران و روسیه تا 10 میلیارد دلار

برنامه ریزی برای افزایش حجم مبادلات ایران و روسیه تا 10 میلیارد دلار

وزیر امور خارجه در دیدار سفیر روسیه حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را با توجه به ظرفیتهای بسیار بالای ایران و روسیه کافی ندانست و افزود: دو کشور می توانند در زمینه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی،تجاری، فرهنگی، نفت و گاز و ساخت نیروگاه همکاریهای خود را توسعه دهند و حجم روابط را از میزان فعلی به ده میلیارد دلار در سال افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، لئون جاگاریان ، سفیر جدید فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرد.

علی اکبر صالحی در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب فیمابین، حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را با توجه به ظرفیتهای بسیار بالای ایران و روسیه کافی ندانست و افزود: دو کشور می توانند در زمینه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی،تجاری، فرهنگی، نفت و گاز و ساخت نیروگاه همکاریهای خود را توسعه دهند و حجم روابط را از میزان فعلی به ده میلیارد دلار در سال افزایش دهند و این آمادگی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیروگاه بوشهر را نماد همکاری بین ایران و روسیه دانست و افزود: دو کشور ایران و روسیه در زمینه های مسائل منطقه ای و بین المللی می توانند تبادل نظر و همکاریهای خوبی داشته باشند و از آن استقبال می کنیم.

لئون جاگاریان سفیر جدید روسیه نیز در این دیدار ضمن اشاره به ملاقات روسای جمهور ایران و روسیه در آستانه قزاقستان،  آنرا مرحله جدیدی در روابط ذکر کرد و گفت: کشورش برای همکاری در زمینه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی آمادگی دارد و باید از ظرفیت های موجود بین دو کشور در جهت توسعه همکاریها استفاده کرد.
 

کد خبر 1454151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha