۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۳

اخبار کوتاه/

پرداخت 8 میلیارد ریال صدقه / جیک جیک خراسان شمالی راهی جشنواره فجر شد

پرداخت 8 میلیارد ریال صدقه / جیک جیک خراسان شمالی راهی جشنواره فجر شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: پرداخت هشت میلیارد ریال صدقه توسط مردم خراسان شمالی از ابتدای سال جاری، انتخاب نمایش جیک جیک به عنوان نماینده استان در جشنواره تئاتر فجر و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مردم استان از ابتدای سال تاکنون بیش از هشت میلیارد ریال در سرفصل صدقات به نیازمندان زیر پوشش این نهاد کمک کردند.

برات سلیمی افزود: مبلغ جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 118 هزار و 100 صندوق صدقات در سطح استان فعال است، افزود: این صندوق‌ها در سه  اندازه کوچک، متوسط و بزرگ در سطح استان بین منازل، مغازه‌ها، سازمان‌های دولتی، معابر و خیابان‌ها توزیع و نصب شده است.

سلیمی در خصوص تعداد صندوق‌های نصب شده در سال جاری گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز تعداد سه هزار و 526 صندوق در استان توزیع و نصب شده است.

نمایش جیک جیک نماینده خراسان شمالی در جشنواره بین المللی فجر شد
 
نمایش جیک جیک به عنوان نماینده تئاتر استان خراسان شمالی در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزیده شد.
 
این نمایش کاری از گروه تئاتر همراه این استان است که نویسندگی و کارگردانی آنرا عباس کریمی بر عهده داشته است.
 
این اثر نمایشی موفق شد هفت جایزه جشنواره منطقه ای را در بخش های طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن و مرد و بازیگری دختر نوجوان از آن خود کند.
 
سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور گروه های هنری داخلی و خارجی در دهه فجر در تهران برگزار می شود.
 
فرماندار گرمه بر توسعه کانون کتابخوانان حرفه ای تاکید کرد
 
فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گرمه بر توسعه کانون کتابخوانان حرفه ای با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.
 
منصور درتومی با اشاره به اهمیت مطالعه و تأثیر آن بر روح و جسم آدمی، برنامه ریزی برای تحقق سند نهضت مطالعه مفید را بسیار ضروری دانست.
 
وی افزود: پیگیری واگذاری سالن تئاتر اندیشه گرمه به عنوان سالن مطالعه، توسعه کانون کتابخوان حرفه ای، جذب خیران، توزیع کتاب های مختلف در میان روستاها و معرفی کتاب های مفید از دیگر برنامه هایی است که با این هدف در دست اقدام است.
 
نماینده عالی دولت در گرمه گسترش فرهنگ مطالعه را نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه ها و اقشار مختلف جامعه خواند و گفت: این مقوله باید از محیط خانواده و مدرسه آغاز شود تا بتوانیم به بهترین شکل فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کنیم.
کد خبر 1750215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha