۲۷ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۱۴

محمد حسنی:

شعر با برگزاری جشنواره شعر فجر از غربت درآمده است

شعر با برگزاری جشنواره شعر فجر از غربت درآمده است

به اعتقاد مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر، مقوله شعر را که پیشتر تنها در زیرگروه جوایزی مثل کتاب سال دیده می‌شد، از غربت درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسنی مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را اتفاقی مهم دانست و گفت: همین که ما شعر را به عنوان بخشی از ادبیات، از دلِ جوایز دیگر که گاهاً با موضوعات فنی و مهندسی ارتباط بیشتری دارند، درآورده‌ایم و آن را بسط داده‌ایم و در جشنواره جداگانه‌ای به آن پرداخته می‌شود، ارزشمند است.

وی افزود: تمرکز اصلی وزارت ارشاد بر حوزه فرهنگ عمومی است به این معنی که می‌تواند در حوزه‌های فنی و مهندسی و پزشکی جشنواره برگزار نکند چون این حوزه‌ها خود دستگاه‌هایی با بودجه و ماموریت‌های خاص خود را دارند و لذا تمرکز وزارت ارشاد بر فرهنگ عمومی که حوزه‌هایی مثل شعر و داستان را شامل می‌شود، ضروری است.
 
مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان گفت: اینکه برای موضوعاتی مثل شعر به طور مجزا جشنواره برگزار شود، نزدیکتر کردن وزارت ارشاد به ماموریت‌های ذاتی خودش است چرا که وجود یک زیرگروه به نام شعر در جوایزی مانند کتاب سال و کتاب فصل، کفایت نمی‌کرد و برگزاری جشنواره شعر فجر از این جهت یک اقدام بسیار خوب است و شعر را از غربت درآورده است.
 
حسنی گفت: شعر زندگی ماست و شاید قدیمیترین هنر ما ایرانیها است و اساساً ما از کم‌سوادترین مردم گرفته تا چهره‌های فرهیخته وقتی با هم صحبت می‌کنیم، از زبان شعر استفاده می‌کنیم و اتفاقاً خیلی از این شعرها مشترک است.
 
وی افزود: پس اگر یک دستگاه متولی حوزه شعر داریم، به جاست و لازم است که به صورت گسترده به مقوله شعر بپردازد و در جشنواره شعر فجر نیز، همه شاعران را با نگاهی اصولی و ارزشی و البته با سعه صدر مشارکت دهد.
 
مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری مطلوب هفتمین جشنواره شعر فجر پیشنهادهایی هم در این رابطه ارائه کرد کرد و از جمله گفت: تنوع فعالیت‌های جنبی در این جشنواره لازم است. در این راستا خوب است کارگاه‌هایی با حضور خود شاعران حتی در استان‌هایی که به عنوان میزبان جشنواره‌های منطقه‌ای شعر فجر در نظر گرفته شده‌اند، برگزار شود.
کد خبر 1792513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha