۱۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶

همزمان با جشنواره ملی صدای بهار/

نوای خوش بهار ایام نوروز در ایران کوچک هم طنین انداز بود

نوای خوش بهار ایام نوروز در ایران کوچک هم طنین انداز بود

کرج – خبرگزاری مهر: رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر استان البرز گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و ایجاد فضای پرنشاط اجتماعی در سال جدید، جشنواره ملی صدای بهار به طور همزمان در سراسر کشور و این استان برگزار شد.

احد شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ستاد تسهیلات دائمی سفر استان البرز که دبیرخانه آن در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است به عنوان هماهنگ کننده اقدامات دستگاه های مختلف دولتی و خصوصی در ایام نوروز عمل کرد.

وی با اشاره به فعالیت 17 معاونت در ستاد تسهیلات سفر استان البرز توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز همزمان با شروع سال جدید، برنامه های خود را در سه محور عمده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیاده سازی کرد.

این مسئول تصریح کرد: این اقدامات در حقیقت، ادامه سلسله برنامه هایی بود که سازمان میراث فرهنگی کشوربه منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی دنبال می کند و از جمله آنها می توان جشنواره صدای عشایر و استقبال از نوروز را نام برد.

رییس ستاددایمی تسهیلات سفر استان البرز گفت: شناخت بیشتر میراث فرهنگی، جذب مشارکت فعال هنرمندان صنایع دستی و توسعه ی پایدار صنعت گردشگری کشور از اهداف جشنواره ی ملی صدای بهار بود.

برپایی 3 بازارچه بزرگ صنایع دستی در ایام نوروز

 

همچنین جانشین دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان البرز نیز در بخش دیگری درباره جشنواره ملی صدای بهار و ویژه برنامه های نوروزی در استان، گفت: همزمان با شروع سال جدید، اداره ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در راستای رونق بخشیدن به برنامه های جشنواره ی ملی صدای بهار، در حوزه ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برنامه های متعددی را تدارک دیده و اجرا کرده است.

احمد ترکاشوند افزود: در حوزه صنایع دستی، برپایی سه بازارچه ی بزرگ صنایع دستی در سطح استان با هدف ارایه ی مصنوعات سنتی و هنری در حال برگزاری است.

وی ابراز کرد: از مجموع 300 رشته ی صنایع دستی، بیش از 80 رشته در البرز فعال هستندکه از جمله ی آنها می توان به چرم، سرامیک، کار روی شیشه، کنده کاری چرم، معرق، منبت، مشبک و....اشاره کرد.

ترکاشوند تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی، به منظور آشناسازی مسافران نوروزی و البرزنشینان با ابنیه ی تاریخی، محوطه ها و سایر آثار باستانی استان البرز با تهیه بنرها، کتاب و کتابچه، بروشور و... اطلاع رسانی های لازم انجام شد.

برپایی تورهای یک روزه البرز گردی

این مسئول در ادامه افزود: برگزاری تورهای یک روزه البرز گردی که با هدف معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان، از جمله ی دیگر اقدامات ستاد تسهیلات سفر در ایام نوروز بوده است.

جشن صدای بهار در 5 نقطه شهر

وی درباره کارهایی که در حوزه ی توسعه ی گردشگری استان برنامه ریزی شده اند توضیح داد: ضمن اطلاع رسانی های متداوم برای حضور عموم مردم در برنامه های متنوع جشنواره ی ملی صدای بهاراز تاریخ 28 اسفندماه سال گذشته تا 4 فروردین ماه سال جاری، در 5 نقطه از استان جشن هایی به صورت ویژه و با عنوان "صدای بهار" برگزار شد.

ترکاشوند گفت: اجرای موسیقی زنده سنتی وکلاسیک، دعوت از هنرمندان و ورزشکاران مطرح کشوری و استانی، برنامه های شاد و مفرح خانوادگی، ویژه برنامه های کودکان که در کاروانسرای شاه عباسی و پارک شهید چمران کرج برگزار شد از جمله ی این اقدامات بوده است و همچنین برگزاری جشن ویژه ی تحویل سال نوبا حضور مردم و برخی از هنرمندان و ورزشکاران مطرح استان یکی دیگر ازاقدامات شاخص اداره کل میراث فرهنگی استان است.

جانشین ستاد دایمی تسهیلات سفر استان البرز در پایان گفت: به منظور اطلاع رسانی وسیع از برنامه هایی که در جشنواره ی ملی صدای بهار در استان البرز اجرا می شوند نیز هماهنگی های زیادی با دستگاه ها و معاونت های 17 گانه ی ستاد صورت گرفته است.

اطلاع رسانی صحیح و سریع نخستین اولویت بود

مسئول کمیته ی اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد دایمی تسهیلات سفر استان البرز نیز در بخش دیگری درباره روند اطلاع رسانی این کمیته در ایام نوروز، گفت: یکی از اولویت های ستاد تسهیلات سفر استان اطلاع رسانی صحیح و سریع از عملکرد ستاد ، معاونت ها و دستگاه های دولتی و خصوصی است که به صورت های مختلف دست اندکار اجرای برنامه های ستاد هستند.

مجید طاهری فر در این باره اظهار داشت: از ابتدای فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی امسال برنامه های نپمتنوعی در حوزه  اطلاع رسانی و تبلیغات در سراسر استان اجرا شده است.

وی از توزیع 50 هزار اقلام تبلیغاتی از جملع بروشور ، بنر، کتابچه گردشگری شهرها و مناطق مختلف استان به عنوان بخشی از فعالیت این کمیته نام برد.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد دایمی تسهیلات سفر استان البرز در ادامه  از  تهیه برنامه  های "با مردم دیارم " و فصل اول در شبکه استانی البرز به عنوان بخش دیگری از اقدامات این ستاد در ایام نوروز نام برد .

طاهری فر گفت: علاوه بر این شبکه رادیوی البرز نیز در دو باکس جداگانه صبح و عصر، هر روز مجموعا نیم ساعت برنامه با محوریت معرفی جاذبه های گردشگری استان تهیه کرده است که پخش آن تا 15 فروردین ادامه دارد .

 

کد خبر 2024987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha