۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۲۹

آیت الله دری نجف آبادی:

رئیس جمهور آینده وعده های خود را فراموش نکند/ حکومت در دست مسئولان امانت است

رئیس جمهور آینده وعده های خود را فراموش نکند/ حکومت در دست مسئولان  امانت است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه شرکت در انتخابات یکی از وظایف مهم ملت نسبت به دولت است افزود: در قبال این مسئولیت، دولت و رئیس جمهور آینده نیز باید به وعده های خود وفادار باشد و این وعده هایی که به مردم در زمان انتخابات می دهد را فراموش نکند.

به گزارش خبرنگار مهر،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نمازجمعه در مصلای اراک افزود: حکومت جمهوری اسلامی امانتی در دست مسئولان است که باید با ادای نقش و تکالیف خود در این امانت خیانت نکرده و آن را به شایستگی به صاحب اصلی آن بسپاریم.

وی ارتقاء سطح زندگی، بهبود معیشت، پرداختن به سلامت و آموزش، افزایش اقتدار نظام و... را از جمله وعده های کاندیدا برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی دقیق برای آینده کشور از مهمترین موضوعاتی است که رئیس جمهور باید به آن توجه داشته و کشور را با توجه به این مسائل به سوی اقتدار پیش ببرد.

آیت الله دری نجف آبادی رعایت تقوا را رمز سلامت و صحت صحبتهای کاندیدا دانست و اظهارداشت: کاندیداها و طرفداران آنها باید اخلاق اسلامی را در تبلیغات شان رعایت کنند و از دادن وعده های پوچ، تخریب دیگران، توهین و بی حرمتی پرهیز کنند.

رئیس جمهور از تمام ظرفیت‌ها برای پیشرفت و عدالت استفاده کند

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه رئیس جمهور وظایف مهمی چون قطع کردن دست غارتگران از بیت المال بر عهده دارد تصریح کرد: رئیس جمهور باید متعهد، شجاع، با شخصیت، با کرامت نفس و دارای مناعت طبع، خدمتگزار و فداکار و مقاوم در برابر بیگانگان و زیاده خواهی‌های دشمنان نظام باشد و از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه برای پیشرفت و عدالت استفاده کند.

وی اضافه کرد: مسوولیت پذیری در جمهوری اسلامی رسالتی سنگین است و انتخاب شوندگان باید با برنامه، هوشمندی، تدبیر و ابتکار عمل بالا کارهای ماندگار و بزرگ انجام دهند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: همچنین داشتن برنامه قوی برای تقویت زیرساخت های عمرانی و شهری، ایجاد فرصت های شغلی و تولید ثروت از موضوعاتی است که مردم باید در برنامه های کاندیداهای توجه ویژه کنند.

15 خرداد نقطه عطف تفکر و حرکت انقلاب اسلامی

وی 15 خرداد را نقطه عطف تفکر و حرکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام راحل با هوشمندی در 50 سال پیش مبتکر حرکتی شدند که امروز به بیداری اسلامی منجر شده است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بزرگترین شخصیت قرن حاضر بود که ملت ایران را از ظلم و ستم نجات بخشید، افزود: قیام 15 خرداد برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود و حوادث این روز باید بیش از پیش به جامعه به ویژه نسل جوان ارائه شود.

وی با تسلیت سالروز ارتحال امام راحل گفت: در ایام 14 و 15 خرداد علاوه بر برنامه های اعزام به مرقد مطهر راه اندازی برنامه کاروان غم و سخنرانی با حضور مسئولان کشوری و استانی در سراسر استان انجام می شود.

کد خبر 2066994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha