۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۶

گزارش خبری/

کارکنان بهداشت دیر به عدم پرداخت مطالبات معترض شدند/ وعده پرداخت به صورت متمرکز

کارکنان بهداشت دیر به عدم پرداخت مطالبات معترض شدند/ وعده پرداخت به صورت متمرکز

بوشهر - خبرگزاری مهر: در پی اعلام نارضایتی تعدادی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، رئیس این شبکه اعلام کرد که این مطالبات به زودی و به صورت متمرکز پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در انتقاداتی اعلام کردند که مطالبات آنها پرداخت نشده و با تاخیز زیادی مواجه بوده است و این امر مشکلاتی را برای انها ایجاد کرده است.

یکی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اعلام نارضایتی از پرداخت نشدن حق مسکن کارکنان، گفت: به مدت 22 ماه است که حق مسکن دریافت نکرده‌ام و این در حالی است که این مهم در فیش حقوقی کارکنان بسیاری از ادارات گنجانده شده و ماهیانه به همراه حقوق خود دریافت می‌کنند.

جمعه فخرایی به میزان ریالی حق مسکن کارکنان رسمی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: حق مسکن افراد متاهل مبلغ هشتاد هزار تومان و افراد مجرد و خانم‌ها مبلغ شصت هزار تومان است که با احتساب 22 ماه، کارکنان مبلغی بین یک میلیون و 300 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان از دانشگاه علوم پزشکی طلب دارند.

پرداخت نشدن حق مسکن و ماموریت و اضافه کار

یکی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه پرداخت نشدن حق مسکن، ماموریت، اضافه کار، حق لباس، کارانه و عدم پرداخت دیون موجب بروز اعتراض‌هایی در میان کارمندان این شبکه شده، گفت: همه کارمندان با توجه به میزان دریافتیشان برای خرج کردن آن برنامه ریزی کرده‌اند و معوق شدن مطالبات، آنها را با مشکل مواجه کرده  که لازم است مسئولان دانشگاه به مشکل آنان رسیدگی کنند.

حسین ناظمیان‌پور با تاکید بر لزوم توجه دانشگاه علوم پزشکی به معیشت کارکنان زیر مجموعه خود بیان داشت: در مدیریت هدفمند توجه جدی به معیشت کارکنان و کارگران و پرداخت به موقع حقوق و مزایا از عوامل بسیار تاثیرگذار در افزایش رضایتمندی و کارایی آنان است.

کارکنان نیاز شدید به پول آن دارند

کارمندی دیگر به وضعیت اضافه کار اشاره کرد و اظهار داشت: با گذشت پنج ماه از آغاز سال هنوز اضافه کار کارکنان پرداخت نشده، در حالی که سال گذشته و به خصوص پس از انتصاب دکتر حیدری به ریاست دانشگاه روند بسیار خوبی برقرار شد.

حسین امیری یکی دیگر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز با انتقاد از وضعیت پرداختی‌های پرسنلی گفت: متأسفانه هنوز حق ماموریت از مهر 91 تا کنون به مدت 10 ماه پرداخت نشده است و کارکنان نیاز شدید به پول آن دارند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

پرداخت مطالبات منوط به تامین اعتبار از سوی دولت است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در این ارتباط گفت: پرداخت مطالبات منوط به تامین اعتبار از سوی دولت است و کارکنان نگران پرداخت آن نباشند چرا که مطالبات آنان به شکلی متمرکز پرداخت خواهد شد.

حسن فخرایی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از دانشگاه های شاخص در زمینه پرداخت مطالبات پرسنلی است و به رغم همه تنگناهاو مشکلاتی که وجود دارد اغلب مطالبات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که در دستور کار قرار دارد تسهیل و سرعت بخشیدن به پرداخت حقوق و مطالبات پرسنلی بوده است و در این راستا گام‌های مثبت و خوبی برداشته شده است به گونه‌ای که با تلاش و کوشش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با تامین اعتبار مورد نیاز با کمترین تاخیر نسبت به دوره‌های مشابه پرداخت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در راستای افزایش میزان دریافتی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی حق مسکن کارکنان پس از طرح در هئیت امناء دانشگاه به تصویب اعضاء رسید و همچنین میزان ریالی آن نیز در مصوبه دیگر افزایش دو برابری داشت.

همه مطالبات پرسنلی را پرداخت می‌کنیم

وی ادامه داد: سازکار پرداخت کارانه‌ها به گونه‌ای است که از محل درآمد شبکه‌های بهداشت و درمان پرداخت می شود و علی رغم کاهش درآمد خوشبختانه با تجمیع درآمد، کارانه مربوط به سه ماه یعنی تا آذرماه کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر پرداخت شد و مابقی نیز طی یک برنامه تنظیمی در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

فخرایی خاطرنشان ساخت: برخلاف سایر دانشگاه‌ها که اضافه کار بر مبنای ساعات اضافه کار واقعی محاسبه و پرداخت می شود، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کار کارکنان خود را بدون محاسبه انجام اضافه کار واقعی در سال گذشته پرداخت کرده است و میانگین پرداختی اضافه کاری به هر نفر در ماه 200 تا 400 هزار تومان بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اذعان داشت: هدف ما رضایتمندی کارکنان است و سعی می کنیم همه مطالبات پرسنلی را پرداخت کنیم تا کارکنان بدون هیچ دغدغه‌ای به ارایه خدمت به شهروندان آماده باشند.

کد خبر 2107474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha