۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۰

المپیک هنرهای رزمی - روسیه؛

نبرد 90  کاراته کای برتر جهان روی تاتامی کامبت گیمز

نبرد 90  کاراته کای برتر جهان روی تاتامی کامبت گیمز

ملی‌پوشان کاراته کشورمان که برای حضور در دومین دوره بازی‌های جهانی رشته‌های مبارزه‌ای موسوم به المپیک هنرهای رزمی يا همان "کامبت گیمز" روز جمعه تهران را به مقصد سن پترزبورگ ترک کرده بودند، پس از انجام یک تمرین سبک، ازروز یکشنبه به مصاف رقبای خود می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات کاراته کامبت گیمز در حالی با حضور 90 ورزشکار از 36 کشور از روز یکشنبه در سن پتربورگ روسیه آغاز می‌شود که  کاراته ایران با 5 نماینده ( 3 نفر در بخش مردان و 2 نفر در بخش زنان) در این رقابت‌ها حضور دارد.
 
برای حضور در مسابقات کاراته کامبت گیمز که در دو بخش کومیته و کاتای انفرادی برگزار می‌شود، فدراسیون جهانی از دارندگان نشان طلا و نقره  آخرین دوره مسابقات جهانی که در پاریس فرانسه برگزار شد و طلایی‌های آخرین دوره مسابقات هر قاره و قهرمانان و نایب قهرمانان بازی‌های جهانی که تابستان امسال در کلمبیا برگزار شد، دعوت بعمل آورده است.
 
بر اساس دعوت فدراسیون جهانی کاراته و در وزن 60- کیلو گرم نام امیر مهدی‌زاده، مرد طلایی رقابت‌های جهانی 2012 نیز در بین دعوت شده‌ها دیده  می‌شد، اما این ورزشکاران کشورمان بدلیل سپری کردن دوران پس از مصدومیت قادر به شرکت در این رقابت‌ها نشد. "داگلاس سانتوز" برزیلی، دارنده مدال طلا  و نقره جهان در سال‌های 2010 و 2012، "کالوین کالینس"، نایب قهرمان اروپا و نفر سوم جهان از لیتوانی، "مهدی بیرودا"، قهرمان آفریقا از مراکش و "آیکوت کایا"، نفر اول اروپا در سال 2013 از ترکیه نفرات شاخصی هستند که در این وزن برای کسب نشان طلا با هم به جدال خواهند پرداخت.
 
در وزن 67- کیلو گرم، سعید احمدی با نشان نقره جهان در سال 2012 باید به جنگ حریفانی چون "ویلیام روله" کاپیتان فرانسه که طی سال‌های اخیر مدال‌های جهانی و قاره‌ای را کسب کرده، "محمد حنفی" مصری که در فینال جهانی پاریس بر احمدی فائق آمد و قهرمان شد، "ردون کاسکسو"، قهرمان آفریقا از مراکش که در 9 ماه گذشته دو بار رودروی احمدی قرار گرفته (یک برد و یک باخت)، "رینات ساگاندیف"، قهرمان سال 2012 آسیا از قزاقستان،"دیمتریوس تریانیافیلیس"، قهرمان جهان در سال 2010 و قهرمان اروپا از یونان، "تسوناری یاهیروی"، کاراته کای ژاپنی تبار استرالیا و "خوزه رامیرز" قهرمان پان امریکن از کلمبیا برود.
 
مبارزات وزن 84- کیلو گرم علی فداکار، قهرمان سال 2012  آسیا باید با قهرمانان صاحب نامی همچون "کنجی گرایلون"، دارنده طلا جهان و اروپا در سال‌هالی 2012 و 2013، "اسلوبودان بتویچ"، قهرمان و نایب قهرمان جهان در سال‌های 2008 و 2010 از صربستان، "هانی شاکر کشتا"، قهرمان آفریقا و دارنده برنز جهان در سال 2010 از مصر، "دیمیریوس تزانوس"، قهرمان و نایب قهرمان اروپا در سال‌های 2012 و 2013 از یونان و "ریوتاروآراگی"، نایب قهرمان آخرین دوره مسابقات جهانی از ژاپن پیکار کند.
 
 
"اعضای تیم ملی ایران به همراه مسعود رهنما ، سرمربی تیم ملی در حال طی مراحل ثبت نام"
 
در وزن 84+ کیلو گرم "ذبیح اله پورشیب" با پشتوانه چهار طلای مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی با "انس ارکان" قهرمان جهان و اروپا در سال‌های 2012 و 2013 از ترکیه، "استفانو مانیسکالکو"، دارنده 5 مدال رنگارنگ رقابت‌های جهانی از ایتالیا، "شاهین آتاموف"، از آذربایجان، "الفوزاری"، قهرمان آفریقا از مراکش و "آنگل کاستلینو"، قهرمان پان امریکن از دومنیکن مبارزه خواهد داشت.
 
در بخش بانوان  دومین دوره بازی‌های جهانی رشته‌های مبارزه‌ای موسوم به المپیک هنرهای رزمی يا همان "کامبت گیمز" نیز کاراته ایران دو نماینده دارد؛ نازیین دوستی در وزن 50- کیلو گرم و حمیده عباسعلی در وزن به 68+ کیلو گرم؛ دو کاراته‌کایی که سال گذشته با کسب مدال طلا رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان جواز شرکت در کامبت گیمز را بدست آوردند.
 
 دوستی كه به تازگی از بند مصدوميت رهايی يافته، در تاتامی كامبت گيمز حريفان صاحب نامی را پيش رو دارد كه در صف اول اين سرشناس‌ها بايد از "الكساندر رچيا"، قهرمان سال 2010  2012 از فرانسه، "سراپ اوزچليک" از تركيه با سه مدال رنگارنگ مسابقات قهرماني اروپا، "لي هونگ"، نايب قهرمان و نايب قهرمان سال‌های 2010 و 2012جهان از چين، "كاستالينو گونزالس"، قهرمان پان امريكن و نفر سوم جهان در سال 2010 از گواتمالا، "بتيا پلانک" از اتريش و ماريا الكسانديس" از استراليا نام برد.
 
 اما حميده عباسعلی در سنگين وزن هم حريفانی قدرتمندی پیش رو دارد ، "نادگ ايت ابراهيم"، قهرمان جهان در پاريس 2012 و  دارنده سه مدال طلا، نقره و برنز از رقابت‌های قاره‌ای از فرانسه، "گرتا ويتلی" نايب قهرمان اروپا در سال‌های 2012 و 2013 و دارنده نشان طلای جهان در سال 2010 از ایتالیا، "فاتن آيسا"، قهرمان جوانان جهان و قهرمان آفريفا از تونس، "ماسا مارتينويچ" بانوی برنزی كاراته جهان از كرواسی و نمايندگان برزيل و نيوزيلند، كاراته كاهايی هستند كه عباسعلی برای عبور از آنها بايد تمام توان خود را بكار گيرد.
 
به گزارش مهر، مسابقات کاراته کامبت گیمز از روز یکشنبه با برگزاری مبارزات وزن 50- کیلوگرم بانوان و 67 کیلو گرم بخش مردان آغاز می‌شود که طی آن نازیین دوستی و سعید احمدی باید به روی تاتامی بروند. هدایت تیم مردان را مسعود رهنما و بانوان را فریبا بداغی برعهده دارند.
 
کد خبر 2157756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha