۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۳۷

سعدالدین:

گمرک می تواند بازارچه های مرزی کرمانشاه را ساماندهی کند/ افزایش 27 درصدی صادرات کرمانشاه

گمرک می تواند بازارچه های مرزی کرمانشاه را ساماندهی کند/ افزایش 27 درصدی صادرات کرمانشاه

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: مشکلات دیرینه بازارچه های مرزی استان کرمانشاه در صورت واگذاری مدیریت آنها به گمرک در مسیر مرتفع شدن قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه رسیدگی به مشکلات بازارچه های مرزی پرویز خان و مرز خسروی با حضور مشاور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی و 10 تن از مدیران ستادی گمرک جمهوری اسلامی ایران و مدیران استانی و شهرستانی قصرشیرین در فرمانداری این شهرستان در حال برگزاری است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ظهر امروز در این جلسه با اشاره به گذشت بیش از 16 سال از فعالیت مرز پرویزخان اظهار داشت: این مرز پس از گذشت این مدت با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند که نشأت گرفته از ضعف مدیریت اعمال شده بر مرزهای این شهرستان است.

علی سعدالدین ادامه داد: در صورت واگذاری مدیریت بازارچه های مرزی به گمرک و اندیشیدن تدابیر لازم مثل استقرار نماینده اتاق بازرگانی در مرز برای جلوگیری از تردد های زمان بر و غیر ضروری تجار به مرکز استان می توان به حل بسیاری از این مشکلات امیدوار بود.

وی اظهار امیدواری کرد سپردن مدیریت بازارچه ها به گمرک و استقرار اتاق بازرگانی در مرز به زودی انجام شود.

سعدالدین گفت: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که در روزهای تعطیل و جمعه مرز هم تعطیل می شود در حالی که ما می توانیم با یک دید جامع به کار و فراهم کردن شرایط برای افزایش تردد کامیون ها و ساعات کار مانع از این موضوع شویم.

وی از استانداری و فرمانداری شهرستان قصر شیرین خواست در راستای حل این مشکلات همکاری و رسیدگی های خود را ادامه دهند.

سعدالدین همچنین از اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری کرمانشاه برای تسریع در راه اندازی پایانه مرزی خبر داد و گفت: با کارهای خوب و اثرگذاری که انجام شده صادرات استان کرمانشاه در هشت ماهه نخست سال جاری 27 درصد رشد داشته است.

کد خبر 2175999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha