۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۸:۴۰

اظهارات سفیر آذربایجان درباره ثبت چوگان/ ایران هم چوگان را ثبت کند

اظهارات سفیر آذربایجان درباره ثبت چوگان/ ایران هم چوگان را ثبت کند

سفیر فوق العاده و تام الاختیار آذربایجان در ایران با بیان اینکه ایران و آذربایجان مشترکات فرهنگی زیادی دارند گفت: آذربایجان چوگان قره باغ را ثبت کرد و یونسکو هم آن را پذیرفت ایران نیز می تواند چوگان اصفهان را ثبت جهانی کند.

جوانشير آخوندوف سفير فوق‌العاده و تام‌الاختيار جمهوري آذربايجان در جمهوري اسلامي ايران به خبرنگار مهر گفت: براساس قواعد موجود در يونسكو، جمهوري آذربايجان چوگان قره‌باغ را به يونسكو ارائه کرده و اين بازي در فهرست ميراث فرهنگي ناملموس يونسكو به ثبت رسيده است.

وی گفت: بازي چوگان در كشورهاي بسياري همچون تركيه، پاكستان، افغانستان، سيبري جنوبي روسيه، كشورهاي آسياي ميانه و من جمله در جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان رايج است.

آخوندوف بیان کرد: جمهوري اسلامي ايران داراي فرهنگ بسياري غني است. در مناطق مختلف جمهوري اسلامي ايران، آثار فراواني از ميراث فرهنگي ناملموس وجود دارند كه به عنوان مثال مي‌توان به بازي چوگان اشاره کرد. جمهوري اسلامي ايران نيز مي‌تواند در اين خصوص درخواست خود را به يونسكو ارائه کند. آذربايجان تنها چوگان قره‌باغ مخصوص به خود را به يونسكو ارائه کرده است. همچنين ما برخي آثار ميراث فرهنگي ناملموس همچون موسيقي مقامي و عيد نوروز را نيز به صورت مشترك به يونسكو ارائه کرده ایم.

 

 

 

کد خبر 2197757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha