۶ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸

عزیزی:

یادواره شهدا فرصتی برای استمرار ارزشهای انقلاب اسلامی است

یادواره شهدا فرصتی برای استمرار ارزشهای انقلاب اسلامی است

شیراز – خبرگزاری مهر: یادگار هشت سال دفاع مقدس و استاندار سابق هرمزگان گفت: یادواره شهدای دفاع مقدس زمینه و ظرفیتی برای استمرار ارزشهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم عزیزی در در سیزدهمین یادواره بزرگداشت شهید محمد اسلامی نسب و شهدای عملیات کربلای چهار  برگزاری یادواره شهدا را بهترین فرصت برای حرکت در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما برای این ارزش ها انقلاب کرده ایم و برای حفظ و گسترش ارزش های الهی در دفاع مقدس حماسه آفریدیم.

عزیزی با بیان اینکه تداوم حیات معنوی انقلاب اسلامی مسئولیت بزرگ تمام افراد جامعه است، افزود: پاسداشت یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت برای آینده انقلاب اسلامی و حیات آن یک ضرورت است.

وی گفت: امروز احیای یاد شهدا و فلسفه شهادت روشنی بخش کوچه های تاریک و تنگناهای مسیر پرتلاطم انقلاب اسلامی است.

استاندار سابق هرمزگان با بیان اینکه امروز یادواره شهدا باعث جاودانگی پیام شهدا خواهد بود، تصریح کرد: اگر بر این باور هستیم که پیام شهدا باید جاودانه شود یادواره شهدا برای ماندگاری نگاه و پیام مردان الهی یک ضرورت است.

عزیزی یادآور شد: پاسداشت یاد و خاطره شهدا در طوفانی که دشمن به پا کرده است کمتر از شهادت نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این فضای غبارآلود و پیچیده راه شهدا، فرهنگ شهادت و یاد شهدا را ترویج کنیم و زنده نگاه داریم مسیر را به درستی رفته ایم.

فرماندار پیشین شیراز با اشاره به اینکه صدور اندیشه های انقلاب اسلامی در سایه دفاع مقدس محقق شده، ابراز داشت: ما در سایه دفاع مقدس عظمت ملت ایران را به دنیا ثابت کردیم و ابهت پوشالی استکبار را شکستیم.

وی با بیان اینکه در سایه دفاع مقدس حقانیت و مظلومت ملت ایران ثابت شد، اضافه کرد: زنده نگاه داشتن یاد شهدا تکمیل کننده حماسه های دفاع مقدس است.

عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه درک پیام شهیدان یک دستاورد بزرگ برای نسل امروز انقلاب اسلامی است، افزود: نخستین درس و پیام شهدا پارسایی و خدا محوری است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: پایداری، ایستادگی، بصیرت، آگاهی و مقاومت، عزت طلبی، ذلت ستیزی، تکلیف گرایی، شناخت جریان حق و مقابله با جریان باطل از درس های دیگری بود که شهدا به ما دادند.

وی بیان کرد: شهدا در تمام حالات و شرایط با بصیرت عمل به تکلیف و حرکت بر مبنای رسالت اعتقادی را برای ما به ارمغان آوردند.

عزیزی با اشاره به اینکه استان فارس 14 هزار و 600 شهید برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی اهدا کرد، گفت: پاسداری از ارزشهایی که شهدا به خاطر آن جاودانه شدند از وظایف مهم ماست.

وی تاکید کرد: پایداری در مسیر پر افتخار ولایت، عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و استقامت از وظایف مهم فرزندان انقلاب است که برای گسترش فرهنگ ناب شهدات باید الگوی همگان قرار بگیرد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع شهید محمد اسلامی نسب اظهار داشت: شهید اسلامی نسب پایه گذار دانشگاه مردانگی، غیرت، آزادی، اخلاص، معنویت، شجاعت و انس با اهل بیت (ع) بود.

وی ادامه داد: ویژگی های شهید اسلامی نسب الگوی مناسبی برای فرماندهان، مدیران و مسئولان ماست.

عزیزی خاطرنشان کرد: نام شهید اسلامی نسب تا ابد بر خاک شلمچه، خاک استان فارس و شهر شیراز نورافشانی می کند.

وی با بیان اینکه شهید اسلامی نسب آیینه مجسم اخلاص، معنویت و عبودیت بود، گفت: شهید اسلامی نسب مظهر شجاعت، غیرت، مقاومت، پایمردی و ایستادگی بود.

 

کد خبر 2203098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha