۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶

گزارش خبری/

افتتاح 16 پروژه عمرانی طی دهه فجر در قدس/ تحقق تنها 15 درصد از بودجه شهرستان در سال جاری

افتتاح 16 پروژه عمرانی طی دهه فجر در قدس/ تحقق تنها 15 درصد از بودجه شهرستان در سال جاری

قدس - خبرگزاری مهر: فرماندار قدس از افتتاح 16 پروژه عمرانی، آموزشی و تولیدی طی دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد تومان و قابلیت اشتغال 158 نفر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی ظهر امروز در نشست کمیته برنامه ریزی قدس که با حضور معاونت ساخت و توسعه راه های اداره کل و راه و شهرسازی استان تهران و روسای ادارات قدس تشکیل شد، اظهار داشت: پس از گذشت سالها از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود گذشتن سالهای متمادی از رحلت امام خمینی(ره) ایران همچنان از اندیشه های وی که منجر به پیروزی انقلاب شد، بهره مند است.

وی افزود: برای برگزاری هرچه باشکوهتر جشنهای پیروزی انقلاب در شهرستان قدس برنامه ریزی های متعددی تهیه و تدوین شده که بر اساس آن در تمام 10 روز دهه مبارک فجر برنامه های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می شود، این برنامه ها با به صدا درآمدن زنگ انقلاب در روز 12 بهمن ماه آغاز و با راهپیمایی با شکوه 22 بهمن به پایان می رسد.

این مسئول عنوان کرد: مقرر شده که ماهیانه از پروژه های در حال احداث شهرستان بازدید میدانی بعمل آید و هر سه ماه یکبار نیز نشست های کمیته برنامه ریزی شهرستان برگزار شود تا روند کاری پروژه ها مورد بررسی قرار گیرد و هدف از انجام این امور فعال تر شدن پروژه ها است.

تحقق تنها 15 درصد از بودجه قدس در سال جاری

فردی ادامه داد: بودجه شهرستان قدس در سال جاری، 143 میلیارد و 750 میلیون ریال اعلام و تاکنون 22 میلیارد ریالش اجرایی شده که معادل 15 درصد از کل بودجه است، یکی از دلایل اصلی اجرایی نشدن بودجه مبادله نشدن موافقت نامه ها است و دستگاه هایی که موافقت نامه های خود را مبادله نکرده اند در اسرع وقت پیگیری کنند و در صورت حل نشدن مشکل به فرمانداری اطلاع داده تا از این مرجع پیگیری صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین مطالبات مردم قدس در حال حاضر پروژه تقاطع غیرهمسطح است که خوشبختانه با تزریق اعتبار 40 میلیارد ریالی شهرداری به این پروژه، روند احداث سریعتر شده که در دهه فجر لاین خروجی شهر به سوی تهران افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان قدس اعلام کرد: یکی دیگر از مطالبات شهروندان قدسی، تعریض سه کیلومتر از محور چتیگر برای روان سازی تردد خودروها است که از اداره راه و شهرسازی انتظار می رود هرچه سریعتر کلنگ زنی شود، میادین قدس و معادن نیز با ترافیک شدیدی مواجه هستند و از این اداره درخواست می شود راه حلی برای برطرف شدن این مشکلات بیاندیشد.

وی یادآور شد: شهرداری نیز یک مجتمع تجاری چهار طبقه را با همکاری بخش خصوصی آماده بهره برداری دارد که در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد، چنین طرح هایی موجب رونق تجاری شهر، فعالیت بیشتر بخش خصوصی و افزایش میزان اشتغال نیز می شود که امید است از این دست همکاری های دستگاه ها با بخش خصوصی در شهرستان افزایش یابد.

پیش بینی طرح تقاطع غیرهمسطح برای میادین قدس و معادن

در ادامه جلسه مذکور معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز طی سخنانی اظهار داشت: مهمترین پروژه عمرانی شهرستان پروژه تقاطع غیرهمسطح است که با تزریق اعتبار روند فعالیت کارگاهی تسریع شده و به طور قطع ضلع شرقی که از قدس به سوی تهران می رود در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

محمدرضا زمانیان افزود: طی سال های 91 و 92 هیچ اعتباری به پروژه های بنام اختصاص داده نشده و برغم تمامی این محدودیتهای اعتباری اداره راه و شهرسازی برای تعریض سه کیلومتر محور چیتگر فعالیت هایی انجام داده که بزودی پیمانکار در محل استقرار می یابد.

پروژه ها به دلیل کمبود اعتبار اولویت بندی شدند

وی ادامه داد: برای میادین قدس و معادن نیز تقاطع غیرهمسطح پیش بینی شده که تا اجرایی شدن این طرح ها زمان زیادی باقی مانده و برای رفع مشکل طرح های مسکن مانندی لازم است که اجرا شود، پروژه های بسیاری نیز در سطح استان وجود دارد که به دلیل کمبود اعتبار اولویت بندی شدند و پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارند.

افتتاح لاین خروجی تقاطع غیرهمسطح و مجتمع تجاری 4 طبقه و ساختمان شهرداری ناحیه 2 توسط شهرداری، انبار دارو و تجهیزات و مرکز دولتی طب کار برای معاینات کارگران کارخانجات توسط شبکه بهداشت و درمان، تصفیه خانه فاضلاب و 5 کیلومتر اصلاح شبکه آب و سه حلقه چاه و مخزن 10 هزار کیلومتر مربعی و 7/5 کیلومتر تعویض لوله های خط انتقال آب از سوی آبفا و افتتاح 10 پروژه از سوی جهاد کشاورزی از جمله کلنگ زنی اولین سردخانه مواد گیاهی شهرستان از جمله پروژه هایی هستند که طی ایام دهه فجر بهره برداری می شوند.

کد خبر 2224451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha