۱۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۴۵

بارش برف اردبیل را فرا گرفت/ کولاک در گردنه های استان

بارش برف اردبیل را فرا گرفت/ کولاک در گردنه های استان

اردبیل – خبرگزاری مهر: با ورود سامانه بارشی و سرد به منطقه، از ساعاتی پیش بارش برف و باران بیشتر مناطق استان اردبیل را فرا گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از دو روز بروز پدیده تندباد که در مناطقی از استان سرعت آن به بیش از 130 کیلومتر رسید، از بعد از ظهر امروز یکشنبه بارش برف در این استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش های رسیده بارش برف اکثر شهرستان های مرکزی و جنوبی استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده است.

در حال حاضر بارش برف در شهرستان های سرعین، نمین، نیر، مشگین شهر و بخش جنوبی از استان و بارش باران در مناطق شمالی گزارش می شود.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با تغییر الگوی فشاری هوا و نفوذ سامانه سرد و بارشی انتظار بارش های برف و باران از بعد از ظهر امروز قابل پیش بینی بود.

رسول همتی با بیان اینکه هم اکنون بخش های مختلفی از استان تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته است، یادآور شد: براین اساس بارش ها را در مناطق گرمسیر از جمله شمال این استان به صورت باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی از جمله مرکزی و جنوبی به صورت برف شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بارش های متناوب و پراکنده طی فردا نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این روند با کاهش دما تا 15 درجه ادامه خواهد داشت.

همتی با اشاره به افت دما طی فردا دوشنبه تاکید کرد: کمینه دمای هوای تمام شهرهای استان اردبیل فردا به زیر صفر خواهد رسید و در بیشترین زمان نیز به پنج الی شش درجه می رسد.

به گزارش مهر، بارش برف در اردبیل موجب کاهش تردد مسافران نوروزی و نیز غافلگیری شهروندان این استان شده، بطوریکه هم اکنون در سطح شهر به دلیل شدت بارش و کولاک توام با لغزندگی تصادفات زیادی صورت گرفته است.

همچنین در بیشتر گردنه ها و مناطق کوهستانی بارش برف و کولاک گزارش شده است.

کد خبر 2262705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha